גם פרטנר מתכוננת למפעילים הוירטואליים: משיקה חבילות פרי-פייד מוזלות
החבילות מכילות דקות שיחה בתוך ומחוץ לרשת, בתעריפים הנעים בין 28 אגורות ל-62 אגורות לדקת שיחה, אך מוגבלות בזמן הניצול שלהן
בשבוע שעבר נודע כי חברת פלאפון חתמה על הסכם ראשון עם מפעיל וירטואלי, פרי טלקום, והיום (א') מכריזה פרטנר על הורדת מחירי חבילות הפרי-פייד שלה, תחת המותג Big Talk, ככל הנראה כהכנה לקראת התעצמות התחרות בקרב קהל הפרי-פייד מצד המפעילים הוירטואליים.
פרטנר תציע מספר חבילות דקות לרכישה מראש, ללא דמי שימוש וללא התחייבות, שינועו בין 50 ל-250 שקלים, כאשר המחיר לדקה נע, לטענת החברה, בין 28 אגורות בחבילה הגדולה ביותר, ל-62 אגורות בחבילה הקטנה ביותר. עם זאת, המחיר האמיתי שישלם כל לקוח עבור דקה בחבילות אלה תלוי בכמות הדקות שבהן ישוחח בתוך רשת פרטנר וכמות הדקות שבהן ישוחח מחוץ לרשת, כך שהתעריף האמיתי לדקה דינמי ותלוי במשתמש עצמו.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
כך, למשל, עבור Big Talk 250 ישלם הלקוח 250 שקלים, ויקבל במתנה 150 שקלים נוספים ו-600 דקות לניצול בתוך רשת פרטנר, כאשר הוא נדרש לנצל את ההקצבה בכרטיס בתוך 30 יום. את 400 השקלים שכעת מצויים בכרטיסו יוכל לנצל לשיחות בתוך ומחוץ לרשת, משלוח הודעות SMS, שעלותן 68 אגורות להודעה (בתוך או מחוץ לרשת) ורכישת שירותי תקשורת נוספים מהחברה, כגון דקות שיחה, שירותי תוכן וכדומה.
כאשר פרטנר טוענת כי המחיר לדקה בחבילה זו הינו 28 אגורות, היא מתייחסת לחישוב שבו כל 400 השקלים שהוקצבו ללקוח משמשים לתשלום עבור דקות שיחה מחוץ לרשת, בהיקף של כ-300 דקות שיחה, ואליהם מיתווספים 600 דקות שיחה בתוך הרשת. ככל שהלקוח מנצל פחות דקות לשיחה מחוץ לרשת, ובוחר לרכוש שירותים אחרים או לא מנצל את כל היתרה הכספית, הוא משלם עבור כל דקה סכום גדול יותר.
בנוסף, בעוד על פי נתוני משרד התקשורת חלוקת השיחות של לקוחות הסלולר עומדת על כמחצית בתוך הרשת וכמחצית מחוצה לה, החבילות של פרטנר מציעות כמות גדולה פי 2 של שיחות בתוך הרשת לעומת שיחות מחוץ לרשת.
גם זמן ניצול הקיבולת של כרטיסי הפרי-פייד שונה מכרטיס לכרטיס, כאשר חלקם ניתנים לניצול רק בתוך שבוע מאז הופעלו לראשונה, ואחרים בתוך שנה, כך שלקוחות שרכשו כרטיס שכזה יגלו כי אם לא ניצלו את כל הסכום המוקצב בו בתקופה הרלוונטית, לא יוכלו לעשות בו שימוש נוסף לאחר מכן.
לא ראשונה
לפני כחודש הודיעה פלאפון כי היא מפחיתה את תעריפי הפרי-פייד שלה, ותגבה 49 אגורות לדקה ו-50 אגורות עבור הודעת SMS, אולם מחירים אלו יגבו על שיחות והודעות ללא חשיבות ליעד (כלומר מחיר זהה לשיחות בתוך ומחוץ לרשת פלאפון). עם זאת, פלאפון הודיעה כי לקוחות שירכשו את החבילות החדשות לא ישלמו דמי שימוש חודשיים, בסך 9.9 שקלים, עד חודש מרץ 2011, ועדיין לא ברור אם החברה תגבה לאחר מכן דמי שימוש.
מחירי הפרי-פייד הגבוהים בישראל צפויים להביא חלק גדול מהמפעילים הוירטואליים, הצפויים להתחיל את מתן השירות שלהם באמצע השנה הבאה, לפנות לפלח שוק זה ולהציע לו מחירים זולים משמעותית מהמחירים המקובלים בו כיום.
המהלך של פלאפון, שעל פי הערכות מחזיקה בפלח השוק הקטן ביותר בתחום לקוחות הפרי-פייד, ופרטנר, שקרוב לרבע מלקוחותיה הינם לקוחות פרי-פייד, נועד להציג מענה מוקדם למפעילים הוירטואליים בתחום זה.
מאידך, מכיוון שמדובר בלקוחות שאינם מחוייבים בתקופת זמן מינימלית לספק התקשורת, הם גם יכולים להתנייד בין החברות בקלות רבה יותר, ולכן בעת שייכנסו המפעילים הוירטואליים תחול התעוררות מחודשת במגזר זה.