$
תיירות

"יש אחריות כבדה בדיונים על חוק הטיס, כי אם יקרה אסון אווירי זו תהיה קטסטרופה"

ח"כ יצחק וקנין, העומד בראש דיוני הצעת חוק הטיס החדש בוועדת הכלכלה, הגיב לדברי שר התחבורה שאמר כי יש להאיץ את הדיונים על החוק

יסמין גיל 11:1209.12.10

"יש אחריות כבדה בדיונים על הצעת חוק הטיס החדש, כי אסון אווירי, חלילה וחס אם יקרה - זאת תהיה קטסטרופה. זה לא אסון רגיל", כך אמר הבוקר (ה') ח"כ יצחק וקנין, העומד בראש דיוני הצעת חוק הטיס החדש הנערכים בוועדת הכלכלה בין פעם אחת לפעמיים בשבוע, מזה חודשים.

 

וקנין, שדיבר

במהלך דיון בחוק המדובר, התייחס לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, שאמר לפני יומיים כי בכוונתו לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש לעבור לנוהל חירום של דיוני חוק הטיס, כדי לזרז את העברתו לקריאות שנייה ושלישית: "מצדי שידונו על זה יומם ולילה", אמר השר.

 

"כל תזכיר החוק היה מוכן בעבר ואז לקחו אותו, גנזו אותו והתחילו מחדש", אמר ח"כ וקנין, בניסיון להסביר חלק מהסיבות שהביאו לעיכוב בהעברת חוק טיס חדש, "הרגולטור הוא זה שהחליט שהוא לא רוצה להתייחס למה שנכתב בעבר. אנחנו בסך הכל משתדלים לעשות פה עבודת קודש. אני מוכן לעשות יותר, אבל לדבר אחד לא אהיה מוכן: להשלכות שיהיו בתקופה שכבר לא אהיה פה, ואז אגיד 'איך לא שמתי לב'?". כדוגמה לאותן "השלכות" עתידיות, הזכיר ח"כ וקנין את אסון השריפה בכרמל בשבוע שעבר.

 

"אני לא רוצה חלילה וחס שמתחת ידי יצא איזה קלקול", אמר ח"כ וקנין, "בעקבות ההערה של שר התחבורה אני מבקש להעביר ליו"ר הכנסת את כל הנתונים: מתי הגיע אלינו החוק וכל תאריכי הדיונים. אני מכיר חקיקה בכנסת של שורה וחצי שצריך להצביע דקה וחצי. זה לא המקרה כאן. זה אפילו לא חוק ההסדרים, ואני אומר את זה באחריות כחבר כנסת. חקיקה יכולה לפגוע במקום אחד בטייסים, במקום אחר בפקחים, ואשרינו שאנו לא עושים זאת במהרה. החקיקה הזאת היא לא חקיקה רגילה".

 

מנהלת ועדת הכלכלה, לאה ורון, הוסיפה: "אי אפשר לתלות את כל בטיחות הטיסה בהצעת חוק הטיס. היו קשיים באיוש תקנים ברשות התעופה האזרחית (רת"א) במשך שנתיים, כך שלא כל האחריות נופלת לפתחה של ועדת הכלכלה ולדיונים יומם ולילה".

 

עמרי טלמון, נציג קלוב התעופה, הוסיף: "אני לא יודע מה אמר השר, אבל אני יכול להבטיח לכם שבטיחות הטיסה תלויה בחוק הזה מעט מאוד. בטיחות הטיסה תלויה יותר בפעולות בשטח. מצד שני, אסור שיהיו חורים בחוק, אחרי שמחכים לו 80 שנה".

 

אישור חוק הטיס החדש הוא אחד המהלכים העיקריים שמבצעת רת"א במטרה לחזור לדירוג בטיחות התעופה האזרחית הגבוה, קטגוריה 1, של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) - דירוג שהורד לפני שנתיים. החוק המוצע מסדיר את העיסוק של כלל הגורמים הפועלים בענף, בין היתר בנושאים כמו הגדרת סמכויות רת"א ויכולת האכיפה שלה, חקירת אירועי בטיחות ורישוי עובדי טיס, חברות תעופה, שדות תעופה ובתי ספר לטיסה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x