הסתיימה הגיחה הראשונה של ה"סופרטאנקר"; חזר לנתב"ג
מטוס הכיבוי הגדול בעולם חזר לנתב"ג, אחרי גיחה ראשונה מעל הכרמל השרוף. "הורדנו כ-40 אלף ליטר מים צפונית לעין הוד ובאזור ניר עציון", סיפר מפקד בסיס נבטים, שהתלווה לאמריקנים - ויתחקר איתם. "אין ספק שהטייסים יודעים איך לכבות שריפה"
שחקן החיזוק במאבק נגד האש נכנס לפעולה, ועכשיו השאלה הגדולה היא אכן הוא הביא למפנה. בצהריים (יום א') הסתיימה הגיחה הראשונה של מטוס הכיבוי הגדול מסוגו בעולם, ה"סופרטאנקר" האמריקני. הבואינג 747, שנחת הלילה בנתב"ג, שפך את מכלי המים שלו מעל הכרמל הבוער וחזר לנתב"ג, שם הצוותים
במקביל לג'מבו האמריקני ממשיכים מטוסי הכיבוי הקטנים יותר במלחמה מהאוויר בשריפה. האש, המשתוללת זה היום הרביעי ברצף וגבתה את חייהם של 41 בני אדם, עדיין בוערת בשלושה מוקדים עיקריים - בוואדי שבין ניר עציון לדליית אל-כרמל, בהר שוקף ובאזור החי-בר. כמו-כן, הכבאים עדיין מתמודדים במוקדים קטנים יותר של השריפה - ליד עין הוד, סמוך לפנימיית ימין אורד ובעוספיה.
"הורדנו בשני יעפים כ-40 אלף ליטר מים - צפונית לעין הוד ובאזור ניר עציון", סיפר מתא הטייס של ה"סופרטאנקר" תת-אלוף עדן אטיאס, מפקד בסיס נבטים בחיל האוויר. לפני חזרתו של המטוס לנתב"ג, הוסיף הקצין הישראלי על המראות מלמעלה: "אני יכול לומר בזהירות הראויה שאנחנו רואים הרבה עשן, אבל פחות ופחות מוקדי אש".
מפקד בסיס נבטים הצטרף לצוות האמריקני במטרה לסייע בכל ההיבטים הטכניים וימריא איתם היום בצהריים לעוד גיחה נוספת, במטרה לשפוך שוב עשרות אלפי ליטרים של מים וחומרים מעכבי בעריה. הוא ציין כי האפקטיביות של "הסופרטאנקר" גדולה, אולם חשיבותו היא בהצטרפות לכוח הכיבוי המשותף. "אי אפשר לנצח את האש עם כלי אחד, אלא רק במאמץ משותף של כלי הטייס הרבים", אמר תא"ל אטיאס.
הוא סיפר גם על הצעדים הבאים: "כאשר הפלנו את החומר ראינו אותו בדרכו לקרקע, וכעת נקבל מהקצינים שנמצאים על הקרקע משוב - האם החומר פגע היכן שרצינו, ומה השפעתו. נעשה תחקור מהיר ונצא לגיחה נוספת. בהחלט ניתן לראות שהאזורים מלאי עשן, אך מספר הדליקות קטן יותר. מטרתנו היא לקרר את הקרקע ולמנוע מהאש להתפשט שנית. הטייסים כאן מיומנים מאוד, פגשו כבר שריפות בעבר. אנחנו כאן כדי לסייע להם ככל הניתן, אין ספק שהם יודעים איך לכבות שריפה".
החומרים מעכבי הבעירה מגובה של 200 עד 300 רגל. המושבים והמחסנים שהיו במטוס המקורי הוסרו, ובמקומו הוכנסו תאי מים ענקיים. כל גיחה מעל מוקדי השריפה אורכת כשעה וחצי, וטעינת המטוס לגיחה נוספת אורכת כ-40 דקות
המטוס נחת ב-1:00 בלילה בנתב"ג והמתין שם שעות ארוכות. בתחילה בחנו אפשרות להעבירו לבסיס נבטים שבדרום, כדי למלא את מכלי המים הענקיים שלו, ומשם לשלוח אותו לכרמל שבצפון. בסופו של דבר, הוחלט להשאירו בחניה בנתב"ג, שם מילאו אותו ב-80% מים ו-20% חומרים מעכבי בעירה. במהלך סוף השבוע הגיעו חומרים מצרפת, וההערכה היא כי החומרים שנמצאים בישראל יספיקו לארבע גיחות של המטוס הענק.