$
גילעד נס

עושות לביתן

חברות הסלולר ממשיכות לפספס את ההזדמנות להרחבת שירותי התוכן שלהן גם לחברות אחרות

גילעד נס 07:4324.11.10

בכנס ארגון המובייל הישראלי (IMA) שנערך השבוע חזרה על עצמה, אמנם בנוסחים שונים ומגורמים שונים בתעשיות המדיה והתקשורת, אמרה אחת ברורה: הגיע הזמן להבין שהתשתית אינה חזות הכל. אם הצרכן לא ימצא את התוכן שלו במחיר הוגן ובתהליך השגה לא מסובך, הוא ינסה למצוא אותו בחינם בדרכים שחוקיותן מוטלת בספק. אך מה שלא מוטל בספק הוא החור בכיסם של ספקי התוכן שהבריחו אותו לנתיב שכזה.

 

לחברות הסלולר נפתחה לפני כשנה הזדמנות גדולה בדמות הגעת האייפון לישראל. אותו מכשיר שהיה מי שהגדיר אותו כאיום על החברות, פתח את הדלת לצריכת תוכן רבה וקלה יותר ללא מעורבות חברות הסלולר כמתווכות, אך הוא גם קירב את הטלפון הסלולרי למחשב האישי מבחינת יצירת פלטפורמה אחידה שעליה ספקים רבים יכולים להציע את שירותיהם. במיוחד בעת שהחברות מבינות כי עליהן למצוא מקורות הכנסה נוספים, מאכזב לראות שהן לא השכילו לנצל את ההזדמנות שנפתחה עבורן.

 

גן סגור במקום קניון פתוח

 

מה דעתך על מניית פרטנר:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

פרטנר היתה יכולה להציע תוכני וידיאו על גבי הסלולר מפורטל Orange Time ללקוחות כל החברות, ופלאפון היתה יכולה להשיק את שירות המוזיקה Musix לא רק למנוייה. למרות זאת, הן העדיפו להתמקד בשירות הלקוחות הקיימים ובשימוש בשירותים הללו ככלי שיווקי לגיוס פוטנציאלי של לקוחות חדשים.

 

דווקא סלקום, שסמנכ"ל השיווק שלה הסביר לפני שבוע מדוע בחרה להתמקד בתחום הסלולר ולא להיכנס לתחומים חדשים, היתה החלוצה בהיצע השירותים לכל החברות כאשר שחררה את שירות ה"מכ"מ", שמזהה עסקים ושירותים רלבנטיים הדרושים למשתמש ונמצאים בקרבתו.

 

לאחרונה גם הציגה סלקום יישום לאיתור ולהזמנת מוניות על גבי האייפון, שניתן לשימוש גם ללקוחות חברות אחרות.

אמנם סלקום עדיין אינה מציעה שירותים בתשלום בשיטה זו, אך היא לפחות מעצימה את המותג שלה כך שיכלול גם פעילות תוכן סלולרית שאינה תלויה ברשת הסלולרית שלה.

 

אותה גברת בשינוי אדרת

 

מגמה זו ניכרה גם בהשקת "קניון האפליקציות" של פרטנר השבוע. אריזה שיווקית חדשה של מאגר מידע על יישומים, שהיה קיים ברובו עוד קודם לכן, אינו קניון אפליקציות שספקית סלולר יכולה לשכנע באמצעותו כי היא מבינה את תפקידה בעולם החדש של הסלולר.

 

גם גביית תשלום עבור חלק מהיישומים המוצעים חינם בחנות המקורית הנה טעות תדמיתית ואסטרטגית, שלא ניתן לתרצה בעלויות שבהן לכאורה נושאת פרטנר בהקמת הקניון ובתחזוקתו. במקום להציע פלטפורמה חוצת־ספקיות העדיפה פרטנר להמשיך ולהסתגר מול קהל לקוחותיה, מתוך מחשבה על הטווח הקצר בלבד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x