$
תיירות

מנהל רשות התעופה: "ההצגה של מצב הבטיחות בישראל מעוותת ומביכה"

גיורא רום יוצא נגד מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי: "דברי הביקורת שלו הם שטות מביכה. זה לא לכבודו"

יסמין גיל 11:2117.11.10

"אנחנו עובדים על החזרה לקטגוריה 1 זה כ-20 חודשים. זה סיפור", כך אמר הבוקר (ד') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, בכנס התעופה השנתי של מכון פישר ושל רת"א, שנערך בהרצליה. רום התייחס בדבריו לקטגוריה 2 הנמוכה בבטיחות התעופה האזרחית, שבה נמצאת ישראל מדצמבר 2008

בעקבות החלטת מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA).

 

"כל תורת ההפעלה של רשות תעופה אזרחית מודרנית צריכה לקבל שינוי דרמטי, ולכן אנחנו לא עושים משהו חפוז כדי לגמור את זה מהיום למחר", אמר רום. "אני חושב שאנחנו עושים את זה לא רע".

 

הוא התייחס גם לדברי מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (יאט"א), ג'ובאני ביסינאני, מבכירי ענף התעופה בעולם, שביקר בשבוע שעבר בארץ, ולפיהם "לא ייתכן שמדינה כמו ישראל תהיה כל כך הרבה זמן בקטגוריה 2". על כך הגיב הבוקר רום: "מנכ"ל יאט"א פלט שטות באמת מביכה. לא לכבודו".

 

על חוק הטיס שנדון בימים אלה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ואישורו מהווה את אחד הקריטריונים החשובים לחזרה לדירוג הבטיחות הגבוה, אמר רום: "בחוק הטיס יש מלחמות עולם מול קבוצות האינטרסים השונות: איגוד הטייסים, איגוד הפקחים, חברות התעופה, התעשייה האווירית. בטיחות היא עיסוק בתשתית, אבל התשתית דורשת חקיקה ונהלים.

 

"בטיחות זה עסק כבד מאוד. מורכב, אך הוא טומן בחובו הרבה חובבנות. יש הרבה חובבנות בעולם התעופה. ב-2009 נהרגו בארץ חמישה אנשים בהקשר של תעופה אזרחית, ב-2010 נהרגו שלושה עד כה. כל מקרה הוא כמובן טרגדיה, אבל זה פחות ממה שנהרגים מעקיצת זבובים או מביקור אצל רופא השיניים. ההצגה של מצב הבטיחות בארץ כל כך מעוותת, כל כך מביכה".

 

בעניין זה הוסיף ואמר, תוך אזכור אחד מחוקרי התאונות האוויריות במשרדו של החוקר הראשי: "יש את אלו שתמיד מתריעים שתאונה גדולה היא מעבר לפינה. כל חיי רציתי להיות בקבוצה הזאת שלא נושאת באחריות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x