$
רכב

מהירות ועצבניות: חידושי תערוכת SEMA

התערוכה המתקיימת בלאס וגאס מציגה את השיפורים שיהפכו את הרכב למהיר, ספורטיבי ובעיקר מגניב יותר. "כלכליסט" סוקר את המכוניות המעניינות ביותר

תומר הדר 11:0204.11.10

תערוכת SEMA 2010, שנפתחה אתמול במרכז הכנסים בלאס וגאס, היא מסוג התערוכות שהשוק הטבעי ביותר שלהן הוא ארצות הברית. היא יצאה לדרך בשנות השישים, ומטרתה הבלעדית להציג שיפורי רכב - כאלה שגורמים למכוניות להיות מהירות יותר, ספורטיביות יותר, ואולי הכי חשוב - שונות מזו שיש לשכן.

 

בשנותיה הראשונות של התערוכה התעניינו מרבית המבקרים בה רק בביצועים, דוגמת המאייד המושלם שיאפשר להם להפיק עוד כמה כוחות סוס ממנועי שמונה הבוכנות של השברולט או הפורד שלהם. בשנות השמונים, עם חדירת המכוניות היפניות לארה"ב, נצפו יותר צעירים שחיפשו את מגדש הטורבו המושלם, כדי להפיק את המיטב ממנוע ההונדה שלהם, ואילו בשנות התשעים נוספו לתערוכה השיפורים הקוסמטיים. כיום מככבים בה דווקא יצרני הרכב עצמם, שהבינו כי הדרך לכיסיהם התפוחים של מי שמוכנים להשקיע עשרות אלפי דולרים בשדרוג המכונית מחייבת אותם להמחיש בתערוכה את היכולת לשפר, לשדרג ולהשביח את המכונית. "כלכליסט" סוקר את המכוניות הבולטות ביותר בתערוכת SEMA.

 

לקסוס CT 200 H F Sport

 

השדרוגים הראשונים למכוניות טויוטה הופיעו בארה"ב עוד בשנות השבעים, וכללו בעיקר חלקי ביצועים שונים שיובאו מיפן והועתקו ממכוניות מירוץ של החברה. מאז ועד היום רוב דגמי טויוטה נהנים בארה"ב משוק שדרוגים יוצא דופן בהיקפו, ודגמי לקסוס, אשר עושים במקרים רבים שימוש בחלקים הלקוחים ממחסני טויוטה, אינם שונים בהקשר זה.

 

בלקסוס מודעים היטב לעובדה זו, ומדגישים כי הדרך להפוך לקסוס מעודנת, אפילו היברידית תמימה, לחיית טרף אינה קשה במיוחד. לכן בחרו בחברה להציג בתערוכה את גרסת ה־F Sport של לקסוס CT, מכונית חדשה שתגיע ארצה בשנה הבאה. ה־CT המשודרגת כוללת ערכת בולמי זעזועים בכיול מיוחד לביצועים, חישוקי סגסוגת בגודל מוגזם לכל הדעות וערכת בלימה משודרגת. בלקסוס מדגישים שהדגם החדש הוא רק קצה הקרחון בכל הנוגע למחויבות החברה לביצועים.

 

לקסוס CT 200 H F Sport. החידוש: בולמי זעזועים בכיול מיוחד, חישוקי סגסוגת גדולים וערכת בלימה משודרגת לקסוס CT 200 H F Sport. החידוש: בולמי זעזועים בכיול מיוחד, חישוקי סגסוגת גדולים וערכת בלימה משודרגת

 

פורד פיאסטה

 

המכונית שבישראל קנתה לה קהל נאמן ובוגר הגיעה לארה"ב במטרה לכבוש את לב הצעירים. המשותף לפיאסטות שיוצגו בדוכן פורד הוא שדרוגים, והרבה. העיקרי שבהם נועד להמחיש ללקוח הפוטנציאלי שבהשקעה של כמה דולרים יוכל להשתיל לפיאסטה מנוע בנזין בנפח 2.3 ליטרים. למנוע מתווסף מגדש טורבו, שמאפשר לו להפיק 350 כוחות סוס, יותר מפי שלושה מהספק מנועה של הפיאסטה המשווקת בישראל.

 

פורד פיאסטה. החידוש: מנוע 2.3 ליטר ומגדש טורבו, שמאפשר להפיק 350 כוחות סוס פורד פיאסטה. החידוש: מנוע 2.3 ליטר ומגדש טורבו, שמאפשר להפיק 350 כוחות סוס

 

אאודי TTS פייקס פיק

 

אאודי הגרמנית נמנעה עד כה מהצגת מכוניותיה ב־SEMA, בעיקר משיקולי תדמית. אחרי הכל, זו מכונית נחשקת בקרב רופאים, עורכי דין ושאר אנשי מקצוע מכובדים, שלא מעריכים אגזוזים רועשים וצמיגים חורקים. אך בשנים האחרונות התפתח זן חדש של חובבי אאודי בארה"ב - כאלה שלמדו על פוטנציאל השיפורים האדיר של מנועי הטורבו של החברה, ואימצו את מכוניותיה בחום. עבורם מציגה אאודי את מכונית המירוץ מדגם TTS, המבוססת על מכלוליה של אאודי TTS רגילה. האם המבקרים יוכלו לרכוש את השדרוגים? לא בדיוק, אך באאודי מציינים בנימוס שלצד המכונית יוצגו כל השדרוגים האפשריים למכוניות אאודי בתחומי הסטריאו ושדרוגי המנוע.

 

אאודי TTS פייקס פיק. החידוש: שדרוגים במנוע ובמערכת הסטריאו אאודי TTS פייקס פיק. החידוש: שדרוגים במנוע ובמערכת הסטריאו

 

טויוטה טאקומה RTR

 

בשנות השבעים, בעיצומו של משבר הדלק, הוטלו על מכוניות רגילות שלל מגבלות, בעוד טנדרים - בהיותם רכבי עבודה - היו פטורים. אמנם שנות השבעים חלפו, אך הקונספט של טנדר כרכב ספורטיבי נשאר. טויוטה בחרה להציג ב־SEMA את הטאקומה RTR. הטאקומה, מקבילו האמריקאי של ההיילקס הישראלי, נחשב לטנדר קטן במונחי השוק שם. מסיבה זו בדיוק הוחלט בחטיבת המירוצים לדחוס לטאקומה את מנועו של הטנדר הבכיר ביותר של החברה, הטונדרה. המנוע, בנפח 5.4 ליטרים, מפיק 504 כוחות סוס. הבלמים, המתלים ואפילו מכסה המנוע שודרגו, כדי לשאת בעומסים שהמנוע המפלצתי מייצר.

 

טויטה טאקומה RTR. החידוש: הותקן בה מנוע של טונדרה בנפח 5.4 ליטרים, המפיק 504 כוחות סוס טויטה טאקומה RTR. החידוש: הותקן בה מנוע של טונדרה בנפח 5.4 ליטרים, המפיק 504 כוחות סוס

 

דודג' צ'אלנג'ר SRT 392

 

מכוניות שרירים, כלומר מכוניות קופה אמריקאיות בעלות מנועי שמונה בוכנות אימתניים שנועדו למירוצי האצה, עשו בשנים האחרונות קאמבק - לא מעט הודות לשפע דגמים שעיצובם החיצוני היה העתק חסר בושה של אבות־אבותיהן משנות השבעים. וכמו בשנות השבעים, גם למכוניות השרירים המודרניות יש שפע שדרוגים ושיפורים. בדודג', אחת השחקניות העיקריות בתחום, בחרו להציג את גרסתה האולטימטיבית של הדודג' צ'אלנג'ר, מכונית שרירים רטרו מרשימה. הצ'אלנג'ר המשודרגת קיבלה תוספת לנפח המנוע, מ־6.1 ליטרים ל־6.4, ומאפשרת למנוע החדש להפיק 470 כוחות סוס. יש גם ערכת שדרוגים למתלים ולבלמים, וגם צביעה של הרכב, הכוללת שני פסים לבנים לאורך הגג, כמו בשנות השבעים.

 

דודג' צ'אלנג'ר SRT 392. החידוש: מנוע 6.4 ליטר, 470 כוחות סוס וערכת שדרוג למתלים ובלמים דודג' צ'אלנג'ר SRT 392. החידוש: מנוע 6.4 ליטר, 470 כוחות סוס וערכת שדרוג למתלים ובלמים

 

יונדאי אקווס DUB

 

מכוניות הספורט של יונדאי, כגון הג'נסיס, קנו לעצמן שם של כבוד בשנים האחרונות בקרב משדרגי הרכב בארה"ב, אך פלח רכבי המנהלים היוקרתי עדיין נותר רחוק מחוץ להישג ידה של יונדאי. אנשי השיווק של החברה הקוריאנית מודעים היטב לעובדה זו. אך יותר מכך, הם מודעים היטב לעובדה שחלק ניכר מרוכשי מכוניות היוקרה בארה"ב אינם נמנים דווקא עם חוגי הבנקאות והבורסה, אלא עם חוג חובבי הראפ. מסיבה זו חברה יונדאי למגזין DUB, המסקר מכוניות יוקרה השייכות לאמנים, אתלטים ושאר מפורסמים מהזן שמתעניין יותר ביכולות מערכת הסטריאו ובקוטר האגזוזים, כדי ליצור את יונדאי אקווס DUB. וה־DUB אכן מיועדת לקהל זה, ומפגינה חישוקי ענק שחורים וכמובן (אי אפשר בלי), מערכת סטריאו רועשת במיוחד.

 

יונדאי אקווס DUB. החידוש: חישוקי ענק שחורים ומערכת סטריאו רועשת במיוחד יונדאי אקווס DUB. החידוש: חישוקי ענק שחורים ומערכת סטריאו רועשת במיוחד

בטל שלח
    לכל התגובות
    x