בלעדי ל"כלכליסט" - מתכוננים לטפל במכוניות החשמליות: שלוש חברות מתמודדות במכרז השירות של בטר פלייס
בין המתמודדות: חברת דרכים מקבוצת שחר וחברת שירותי הדרך שגריר. חברת שלמה שירותי דרר בוחנת אף היא השתתפות במכרז. גורם בענף: "ההצעות שתקבל בטר פלייס יהיו יקרות בעשרות אחוזים מהצעות תפעול למכוניות רגילות בכמות דומה"
חברת שירותי הדרך שגריר וחברת דרכים מקבוצת שחר החליטו להתמודד במכרז שירותי הדרך של חברת בטר פלייס - כך נודע ל"כלכליסט". לצגן תשתתף במכרז קבוצה שלישית. בנוסף, חברת שלמה שירותי דרך שבשליטת שלמה שמלצר עשויה להשתתף אף היא במכרז, והיא מקיימת מגעים בנושא עם בטר פלייס.
כפי
בנוסף תידרש הזוכה במכרז להחזיק באמצעי טעינה כדי לחלץ נהגים שנתקעו ללא חשמל בסוללת רכבם. מדובר בגרר מיוחד שיצויד במטען סוללה אטי, שימלא את סוללת הרכב התקוע, וכן ברכב חילוץ שיצויד במטען סוללה מהיר, שיאפשר טעינה חלקית של סוללת המכונית תוך פרק זמן קצר, לצורך נסיעה ליעד קרוב.
הזוכה במכרז תטפל גם באיסוף המכונית לביצוע טיפולים שנתיים ומבחני רישוי. המכוניות יטופלו במוסכיה של קבוצת קרסו, יבואנית רנו. בענף שירותי הדרך מדגישים שמכרז התחזוקה של בטר פלייס דורש השקעה ניכרת במערך הגרירה ובמוקדי השירות. "ההצעות שתקבל בטר פלייס הן יקרות בעשרות אחוזים מאלה שהיינו נותנים לחברה שדורשת תפעול למכוניות רגילות בכמות דומה", אומר גורם בענף. "הסטנדרט שנדרש על ידי בטר פלייס, הן בתחום השירות והן בתחום החילוץ - שלא לדבר על השימוש במכוניות חשמליות בצי שלנו - ידרוש השקעת משאבים רבים שמייקרים את המכרז באופן ניכר".
מחברת שגריר לא נמסרה תגובה. מקבוצת שחר נמסר: "איננו מפרטים מהלכים עסקיים. אנו שומרים על הגינות עסקית מלאה מול קולגות". משלמה שירותי דרך נמסר: "קיבלנו את המכרז ואנו בוחנים את הנושא".
מבטר פלייס נמסר: "שירות מצוין ללקוח הינו נדבך משמעותי באסטרטגיה של בטר פלייס. החברה פנתה לשיתוף פעולה עם החברות המובילות בתחום שירות תפעול הרכב בישראל. החברה מתקדמת לקראת ההשקה המסחרית ומתכננת כבר היום את מערך השירות לרכב החשמלי בפריסה ארצית".