המדינה מתחילה לעבוד לבד? פרסמה מכרז להקמת פירי שילוח למכונות כרייה לרכבת בתל אביב
המודעה פורסמה בעיתונות הארצית, תוך הדגשה ששיטת הכרייה תהיה חפירה וכיסוי של המבנים, צעד שעלול לגרום להסטת נתיבי תנועה בשל עבודת החפירה
חברת נ.ת.ע, (נתיבי תחבורה עירוניים), שאמונה מטעם המדינה על פיקוח עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, פרסמה ערב חג סוכות (ד') מכרז ל"מתן שירותי קונסטרוקציה לשלושה פירי שילוח עבור מכונות כרייה עבור הקו האדום בתל אביב".
המודעה פורסמה בעיתונות הארצית במספר מקומות, תוך
על פי המכרז שפורסם, מדובר בתכנון שלושה מבנים בהם יהיה אפשר להעביר את מכונות הכרייה (TBM-TUNNEL BORING MACHINE) בעזרתם יחצבו את החלק שיעבור תחת תל אביב, שאורכו כעשרה ק"מ.
בנ.ת.ע מדגישים שהם זקוקים לשלושה מתכנני קונסטרוקציה מסוג זה, שיהוו חלק מצוות תכנון שלם לו ניסיון קודם בהקמת מבנים מסוג זה, לרבות כאלו שיעמדו בלחצי משקל ומים.
פרסום המכרז הוא אחד ממספר צעדים אותה מנסה המדינה לקדם זאת לאחר שביטלה את זכיונה של חברת MTS, הקבלנית והמפעילה המקורית של הפרויקט, בטענה לחוסר יכולת להשיג את המימון הדרוש.
המחלוקת מי יקים את הרכבת נמצא כיום בבוררות בין המדינה ל-MTS, כאשר לא מן הנמנע שהמדינה תתגלה כאחראית עיקרית לעיכובים, מה שיחייב אותה להפקיד את הליך ההקמה בידיה של MTS למרות הכל.
יצוין שבכל מקרה של הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, בין אם הוא נעשה על ידי המדינה או על ידי הזכיינית המקורית, ייקח 66-84 חודש, כך שהפרויקט לא יקום לפני 2017.