נחתם הסכם עם אוקראינה לביטול הצורך באשרות כניסה לתיירים
במשרד החוץ מעריכים כי כבר מאוקטובר הקרוב לא יצטרכו תיירים אזרחי שתי המדינות להצטייד בויזות
במשרד החוץ מעריכים כי כבר מאוקטובר הקרוב לא יצטרכו תיירים אזרחי שתי המדינות להצטייד בויזות. הסכם זה בא בהמשך להסכם דומה שנחתם לפני כשנתיים עם רוסיה, ובדומה לקודמו זכה למתנגדים רבים וחששות כי יביא לישראל גורמים עבריינים ממדינות אלה.
קונסטנטין גרישנקו אמר עם חתימת ההסכם: "היום חתמנו על הסכם חשוב ביותר עבור שתי המדינות. הסכם הפותח מעבר חופשי לתושבים בין המדינות שלנו. זהו צעד חשוב ביותר בשיתוף פעולה בין שתי המדינות מאחר ומהיבט פסיכולוגי ויזות היוו גורם מעקב ביחסי שתי המדינות. אנו מאמינים שהיום פתחנו פתח להסכמים נוספים בין הצדדים. יש עוד הרבה פרויקטים חשובים אותם נוכל לקדם היום ביתר קלות. מדובר בנקודת שיא ביחסי אוקראינה וישראל".
הוא הדגיש שמדובר בצעד כלכלי חשוב עבור שתי המדינות ולא רק בגלל עלייה במספר התיירים והכנסות מתיירות. ליברמן בירך על החתימה ואמר "אני שמח שהשלמנו את המהלך החשוב הזה. ההסכם הזה הוא הביטוי הטוב ביותר ליחסי ידידות עמוקה בין שתי מדינות אשר החיבור ביניהן הוא היסטורי. הניסיון החיובי שהיה לנו עם ביטול האשרות מול רוסיה נותן לי בסיס להאמין שגם כאן צפויה לנו הצלחה. אני סבור שההסכם יחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות ומאמין שזו הזדמנות לשדרג את היחסים בין שתי המדינות".
שר החוץ האוקראיני אמר כי "היקף המסחר בין שתי המדינות היום לא משמעותי במיוחד, אבל ההסכם יאפשר לנו לצאת לרמה חדשה. אנו מצפים שמעבר להגברת התיירות, נוכל לקדם את שיתוף הפעולה העסקי שתלוי מאד בניידות. אנו מצפים לשיתופי פעולה בתחומי החקלאות, מדע, תעשייה. אנו יוצאים מנקודת הנחה שביקור צפוי של נשיא ישראל באוקראינה ייתן דחיפה נוספת לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות".
ליברמן אמר כי "אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה הנרחב ביותר עם אוקראינה בכל הענפים החל מרפואה ועד להיי-טק. אני מזכיר שהיום בישראל חיים מומחים
מקווים שהתנועה מאוקראינה לישראל תעלה
בענף התיירות ברכו על ביטול הצורך באשרות מאוקראינה לישראל. נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו בעד כל הסרת מחסומים שתביא תנועת תיירים לישראל, ולכן ברכנו את שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על הביטול. אנו מקווים שהתנועה מאוקראינה לישראל תעלה, אם כי צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהיקפי התיירים שמגיעים מרוסיה. אנו מקווים שהממשלה תמשיך בביטול ויזות ממדינות נוספות ודבר נוסף, שתספק מימון לשיווק ישראל במדינות הללו, כי זו הדרך המהותית להבאת תיירים לארץ".
על פי נתוני משרד התחבורה, בקו בין תל אביב לקייב יכולה כל מדינה למנות שלושה מובילים ולהפעיל 21 תדירויות שבועיות. מהצד הישראלי ניתן אישור לאל על, ארקיע וישראייר, האחרונה אינה טסה לשם באופן סדיר. מהצד האוקראיני מונו החברות אירוסוויט, דומבאס-אירו ואוקראינה אינטרנשיונל. ליתר הקווים באוקראינה וישראל יכולה כל מדינה למנות מוביל אחד לכל יעד ולהפעיל שלוש תדירויות שבועיות בעונת הקיץ ושתיים בחורף.
בנוסף, סוכם לאחרונה בין המדינות על הגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לאומן בתקופת ראש השנה, מ-11 אלף נוסעים עד כה, ל-18 אלף - 9,000 מושבים מכל מדינה.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, במחצית הראשונה של 2010 עברו בין נתב"ג לאוקראינה 96.5 אלף נוסעים, עלייה של 2.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. כ-74 אלף היו לקייב וממנה, חלקם בטיסות המשך ליעדים אחרים.