נבחנת אפשרות הפעלת נבטים כשדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג
מדובר בשדה שאמור לשמש טיסות בינלאומיות כאשר אלו לא מורשות לנחות בנתב"ג, למשל בשל תנאי מזג האוויר. עד לאחרונה שימש עובדה כשדה אלטרנטיבי
רשות התעופה האזרחית (רת"א) וחיל האוויר, הקימו צוות עבודה משותף למציאת שדה תעופה חלופי לטיסות אזרחיות שמוסטות מנתב"ג במקרה והשדה יסגר באופן זמני. בין החלופות הנבדקות: שדה התעופה בבסיס נבטים שבו אין כיום פעילות של טיסות אזרחיות.
לפני כחודש החליט מנהל רת"א,
במקום מורשות לפעול כיום רק טיסות בינלאומיות של תיירים לאילת, שזה יעד הנחיתה המקורי שלהן, ולא טיסות שהופנו מנתב"ג ברגע האחרון. הטיסות שמופנות מנתב"ג נדרשות לנחות בלרנקה שבקפריסין, או בעמאן בירת ירדן.
למעשה, אין כרגע בישראל שדה תעופה אלטרנטיבי אותו נדרשים הטייסים לציין בתכנית הטיסה כאפשרות לנחיתה במידה ושדה היעד לא יכול לקבלם. לדברי רום, ב-2009 שלוש טיסות הוסטו מנתב"ג לעובדה.
"אנו שוקלים שנבטים תהיה האלטרנטיבה משום שזה שדה שבנוי בדיוק לפי הסטנדרטים של ICAO (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית)", אמר רום, "יש שם את המסלול הכי ארוך במדינה, הוא מסומן, משולט, יש בו ILS, והוא קרוב לנתב"ג - יותר קרוב מעובדה".
לדברי רום, אלטרנטיבת נבטים תאפשר נחיתה בתחומי ישראל גם למטוסים רחבי גוף שעוד טרם סגירת עובדה לא יכלו לנחות שם במקרה של סטייה בלתי מתוכננת מנתב"ג: "רת"א בוחנת את הנושא כבר כמה חודשים ועכשיו הסכמנו עם חיל האוויר להקים צוות. כולם רוצים את נבטים כחלופה".