הערכות: המדינה תממן את סלילת כביש 531
רעיון המימון עלה לאחרונה לאור התמשכות המגעים עם חברת דניה סיבוס, שאמורה היתה להחליף את חברת שפיר הנדסה בתור החברה הקבלנית והמבצעת של הפרויקט
המדינה עשויה לממן באופן עצמאי את סלילת כביש 531 – כך מעריכים בכירים בענף התחבורה. הרעיון עלה לאחרונה לאור התמשכות המגעים עם חברת דניה סיבוס, שאמורה היתה להחליף את חברת שפיר הנדסה בתור החברה הקבלנית והמבצעת של הפרויקט.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" המדינה שקלה להעניק לדניה סיבוס מימון נוסף בסך 200 מיליון שקל עבור "סגירה פיננסית והתאמות", מה שהיה אמור להקל על השגת המימון הדרוש להשקת הפרויקט.
עם זאת, לאור התמשכות המגעים עשויה המדינה לסלול את הכביש במימון קופת המדינה ולחסוך את מענקי ההקמה או את "אגרת הצל", אותה תשלם המדינה לזכיין עבור כלי הרכב שנעים בכביש.
בפברואר האחרון פרשה שפיר הנדסה מהמכרז, לא לפני שהתכתשה עם המדינה בדבר עיכובו של הפרויקט. דניה סיבוס, שהגיעה שנייה במכרז עם הצעה יקרה בכ-400 מיליון שקל מזו של שפיר, ניהלה מאז מגעים עם משרד האוצר כדי למצוא מתווה מתאים לתחילת העבודות.
כביש 531 אמור להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה לכביש 6. הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. לפי התוכנית המקורית, הפרויקט אמור להסתיים בסוף שנת 2012. עלות הסלילה נאמדת ב-2.4 מיליארד שקל.