$
בארץ

המדינה בדרך להלאים את פרויקט הרכבת בתל אביב

ביום חמישי האחרון, חברת MTS הגישה הצעה משופרת לידי אנשי האוצר, אך לא נראה שהדבר סייע לה

ליאור גוטמן 21:4406.06.10

בשעות הערב הסתיימה הפגישה בלשכת רה"מ שדנה בעתיד פרויקט הרכבת הקלה בת"א.

 

נציגי הרשות הממונה, שמורכבת מאנשי האוצר, התחבורה וחברת נ.ת.ע, הציגו בפני מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי את סטטוס הפרויקט ואת כוונת המדינה להתיר את החוזה עם חברת MTS ולבנות את הרכבת באופן עצמאי.

 

כרגע לא נמסר כי התקבלה החלטה לסיים את הקשר עם חברת MTS, כך שהרשות הממונה ממשיכה לפעול במתכונתה הנוכחית, כאשר ההנחיה היא להיערך להלאמת הפרויקט במסגרת דיוני התקציב לשנים 2011-2012, אז יוצג לממשלה המתווה הסופי לביצוע ה"קו האדום" של הרכבת הקלה. מסילה זו, 22 ק"מ אורכה, תחבר בין פ"ת, רמת גן, בני ברק, תל אביב יפו ובת-ים. החלק שעובר במרכז תל אביב - כ-10 ק"מ - יסלל מתחת לאדמה והשאר יבוצע כמסילה עילית.

 

ביום חמישי האחרון, חברת MTS הגישה הצעה משופרת לידי אנשי האוצר. כך נודע ל"כלכליסט".

ההצעה עסקה בשני הנושאים העיקריים שעומדים במחלוקת בין החברה לבין המדינה, והם המימון ארוך הטווח וחלוקת הסיכונים של הפרויקט במקרה של הפסקת עבודה. מבדיקת "כלכליסט" עולה ש-MTS התגמשה בנושא חלוקת הסיכונים, ובעניין המימון נשלח מתווה חדש להשגת מיליארד וחצי שקל, אשר יאפשר את השקת הפרויקט.

 

בעקבות ההצעה שנשלחה נפגשו הבוקר (א') נציגי הצדדים ודנו בהתפתחויות. 

 

מהאוצר נמסר בתגובה ש"אכן הגיע מכתב ובו הבהרות מסוימות על שתי סוגיות מתוך מספר רב של נקודות פתוחות", אולם סירבו להתייחס לתוכן הפגישה שנערכה הבוקר.

 

מחברת MTS נמסר בתגובה ש"הופתענו לגלות שהפגישה הבוקר עם אנשי הרשות הממונה היתה לפרוטוקול בלבד. זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב הציגה פתרון מלא להערות המדינה הן בתחום המימון לכל משך תקופת הזיכיון והן לגבי חלוקת הסיכונים במהלך ההקמה, אך הופתעה לגלות כי החלטת הרשות להמליץ על ביטול הזיכיון כבר נפלה. קבוצת MTS קוראת למנכ"ל משרד ראש הממשלה להתערב באופן מיידי כדי להשלים את המשא ומתן להקמת הרכבת הקלה בת"א".

  

הולכים על מתווה תקציבי

 

קבוצת MTS נבחרה במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב כבר לפני כארבע שנים. מדובר בקונסורציום של חמש חברות - סימנס, אפריקה ישראל, אגד, חברת CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית – שאמורות היו להשיק עד 2013 את הקו הראשון: 22 ק"מ מפ"ת דרך תל אביב ועד לבת-ים.

 

עלות הפרויקט נאמדת ב-11 מיליארד שקל. לאחרונה הציג האוצר מתווה תקציבי לביצוע הפרויקט שכולל ביטוח הזיכיון והלאמת הפרויקט, כאשר חברת נ.ת.ע הממשלתית תנהל אותו ומתווה הבנייה יחולק ל-2 עד 4 מכרזים.

 

יצוין שבניית הקו האדום תארך 66 חודש, כך שהרכבת לא צפויה לצאת לדרכה לפני אמצע 2016.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x