מנכ"ל חדש ישן - יצחק הראל חוזר לרכבת ישראל
דירקטוריון רכבת ישראל הודיע כי הראל השיב בחיוב לבקשת ראש הממשלה ושר התחבורה לשוב ולכהן כמנכ"ל רכבת ישראל
חקי הראל השיב בחיוב לבקשת ראש הממשלה ושר התחבורה לשוב ולכהן כמנכ"ל רכבת ישראל - כך הודיע היום (א') דירקטוריון רכבת ישראל.
עם עזיבתו של הראל הוטל הליך האיתור על ועדה שהורכבה מארבעה חברים: יו"ר דירקטוריון הרכבת יעקב אפרתי, השופטת בדימוס קיי בלנש ושני
אל השלב הסופי הגיעו ארבעה אנשים: תא"ל (מיל.) שמעיה אביאלי, תא"ל (מיל.) איציק בן טוב, אורן מוסט וששי שילה. אביאלי פרש לטובת תפקיד בכיר במשרד הביטחון, מה שהותיר את ההתמודדות לשלושה אנשים.
בערב שבועות הוזמנו המתמודדים לראיון בפני חברי ועדת האיתור שם התפתח מחזה מוזר: חברי משרד התחבורה העניקו לשלב הראיון ציון של חצי נקודה ונקודה מתוך עשר אפשריות, מה שגרם למהומה ולהפסקת הליך האיתור.
רשות החברות טענה שמדובר בהליך פגום ופיזרה את המשתתפים, לא לפני שהיא מעבירה את החומרים לעיון המחלקה המשפטית. במקביל השעה אפרתי את עצמו לתקופה של חודש בשל מעורבותו לכאורה בפרשות הולילנד וקרקעות ים המלח.
יוגב עושה סדר
באמצע מאי ביקשה רשות החברות הממשלתיות מאורי יוגב להתמנות כחבר דירקטוריון הרכבת, מתוך כוונה לייצב את המערכת. יוגב נכנס לתפקידו לפני כשבוע ומאז הוא מכהן כממלא מקום יו"ר הדירקטוריון. היום היו אמורים להתכנס חבריו כדי להשלים את הליך המיון, אולם לבסוף הוחלט להחזיר את הראל לתפקידו הישן. בשיחה עם "כלכליסט" מספר הראל שהוא שמח לחזור ולהשלים את המשימות שהוא לא הספיק לסיים טרם עזיבתו.
מתי למעשה נפלה ההחלטה לחזור?
"הבקשה לחזור לתפקידי הקודם הגיעה ברגע שאורי יוגב נחת בכסא חבר הדירקטוריון לפני מספר ימים. אני מאמין שאכנס לתפקיד כבר במהלך השבוע הקרוב"
רכבת ישראל אמורה לקבל תפקיד מכריע בעשור הקרוב, עם הכוונה לסיים את הליך הפיתוח שנקבע לה לחודש הקרוב כמו גם לנהל את המכרזים שעומדים על הפרק בהיקף של 2.3 מיליארד שקל. בנוסף, רכבת ישראל אמורה ליטול חלק בתכנית "נתיבי ישראל" בה תרושת המדינה במסלות וכבישים במהלך העשור הקרוב.
"מה הדבר הראשון שתעשה כשתתיישב בכסא המנכ"ל?
"יש חברה להוביל, יש אנשים לעבוד איתם ויש מכרזים להשיק. ידי מלאות עבודה", מסכם הראל.
אורי יוגב, חבר דירקטוריון הרכבת, אשר ניהל את הישיבה המיוחדת, מסר: "אני מברך על חזרתו של חקי הראל לתפקיד מנכ"ל הרכבת אשר נעשתה בעידוד ובתמיכה של כל הגורמים המעורבים, בראשם ראש הממשלה ושר התחבורה. רכבת ישראל הינה חברה הניצבת בפני אתגרים רבים ומורכבים בעיקר בכל הנוגע להאצת פיתוח התשתיות, שיפור השירות והבטיחות וניהול עובדים. אני סבור כי הצעד שנעשה הינו הנכון והטוב ביותר עבור החברה ועובדיה ועבור ציבור הנוסעים. הדבר יאפשר החזרת היציבות בהקדם האפשרי והתמקדות בהמשך הפיתוח והעשייה"