מבקר המדינה: עובדים שפרשו מרש"ת זכו לפיצויי פרישה נדיבים ביותר
לפי דו"ח המבקר עובדים שפרשו זכו לפיצויים שהגיעו עד 248% מהשכר החודשי על כל שנת עבודה , ובינתיים רשות שדות התעופה לא בדקה את תחשיב החיסכון שלה מתוכניות הפרישה, וגם לא סיפקה נתונים לגבי מספר התקנים שהתחייבה לבטל. רש"ת: מסקנות הדו"ח כבר יושמו
רשות שדות התעופה (רש"ת), שילמה סכומים גבוהים לרבים מעובדיה הבכירים שפרשו והעניקה להם הטבות חריגות, כך על פי דו"ח מבקר המדינה שבדק בחודשים אפריל-ספטמבר 2009, שתי תכניות פרישה שהציעה הרשות: ב-2005 וב-2007.
לכתבות נוספות מדו"ח מבקר המדינה 2010 לחצו כאן
ב-2005
עוד עולה כי שמונה מהפורשים זכו לתוספת של דרגה אחת או שתיים, אף שלא עמדו בתנאים לקבלן - ובהתאם זכו להטבות שכר בתקופת הפנסיה. הרשות אף נתנה לפורשים הטבות שלא אושרו על ידי הממונה על השכר: כמו כרטיסי טיסה או ביטוח טיפולי שיניים. הממונה גם התנה את מתן ההטבות לפורשים בביטול תקנים, אולם נמצא שאין בידי הרשות נתונים בעניין מספר התקנים שבוטלו.
ב-2007 הציעה רש"ת תכנית פרישה חדשה, ולפי הערכותיה היו אמורים לפרוש 35 עובדים. בפועל פרשו חמישה. בדו"ח נקבע, בין היתר, שהפורשים הבכירים יוכלו לקבל פיצוי של עד משכורת חודשית אחת לכל שנת עבודה, אולם שבעה פורשים קיבלו תשלומי פרישה של 82% עד 248% משכרם החודשי עבור כל שנה. כל הפורשים עושים זאת במסגרת של פנסיה תקציבית, כלומר שרש"ת היא זו שתשלם להם מתקציבה את קצבת הפנסיה החודשית ולא קרן פנסיה, כפי שנהוג עם עובדי מדינה חדשים ובמגזר הפרטי.
גם בקשה של מנכ"ל רש"ת לשעבר, גבי אופיר, לדון שוב בתנאי סיום העסקתו לרבות הגדלת הפיצויים, לא הובאה כלל לדיון במועצת הרשות: "הדרך שבה נהגה הרשות אינו עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין של גוף ציבורי, שלפיהם על הגוף להתייחס כראוי לפניות העובדים, קל וחומר לגבי מנכ"ל לשעבר", נכתב בדוח.
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הדו"ח מתייחס לשנים קודמות. מסקנותיו נלמדו ויושמו בשנים האחרונות במסגרת מערכת של כללים ועקרונות מנחים שגובשו".