$
רכב

הממשלה בוחנת יבוא רכבים המונעים באתנול ומתנול

מדובר בכלי רכב המונעים במקביל גם בדלקים ביולוגיים וגם בבנזין רגיל. מחירו של ליטר מתנול נמוך בכ-40% ממחיר ליטר בנזין

ליאור גוטמן 10:0403.05.10

משרד התחבורה בוחן אפשרות לתת אישור להתחיל לייבא לישראל באופן מסודר כלי רכב המונעים באמצעות דלקים ידידותיים לסביבה. כך הוחלט אתמול בפגישה בין שר התשתיות עוזי לנדאו ושר התחבורה ישראל כץ.

 

לדברי גורמים במשרד התשתיות, נבחנות אפשרויות ליבוא מכוניות המסוגלות לנסוע

הן באמצעות בנזין רגיל והן באמצעות דלקים ביולוגיים מסוג אתנול ומתנול. נכון להיום רק יצרן מכוניות אירופי אחד - וולוו, שעבר לאחרונה לידיים סיניות - משלב את הטכנולוגיה הזו במכוניות מתוצרתו.

 

במשרד התחבורה מעריכים שבתוך שלושה חודשים ניתן יהיה לקבל אומדנים ראשונים מיצרני הרכב בעולם לגבי אילו מכוניות אפשר יהיה לייבא לישראל כך שניתן יהיה לתדלקן בכמה סוגי דלקים. "הצורך שישראל תנקוט מאמצים נמרצים למציאת חלופות לנפט ולהקטנת תלות העולם באנרגיה הזאת הוא חיוני למאבק בבסיס המימון של הטרור", אמר לנדאו.

 

מתנול, הידוע גם כמתיל אלכוהול, מופק בין השאר מפחם ומגז. מחירו של ליטר מתנול נמוך בכ־40% ממחיר ליטר בנזין. האתנול מופק בעיקר מקנה סוכר או מתירס. כפי שנחשף ב"כלכליסט", באמצע 2008 אימצה הממשלה את התקן האירופי לשימוש באתנול.

 

בתוך כך החליטו השרים לנדאו וכץ להוציא מחוץ לתקן בנזין מאוקטן 96, שצפוי להיעלם מתחנות הדלק כבר בשבועות הקרובים. על פי ההערכות, כ־60 אלף מכוניות בישראל מונעות כיום בדלק זה, ובעליהן ייאלצו לעבור לדלק באוקטן 95. במקביל, משרד התחבורה את התייחסותו לתוכנית לשווק את הדלקן האוניברסלי, שיאפשר ללקוחות לתדלק בתחנות ללא תלות במפעיל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x