מנכ"ל בריטיש איירווייז: "אני מתנצל בפני הנוסעים שטיסותיהם שובשו בשביתה"
לפי ה"אינדפנדנט", המרוויחות הגדולות מהשביתה הן חברות התעופה הבריטיות וירג'ין אטלנטיק ו-bmi וכן כל חברת תעופה זרה הפועלת בהית'רו
"אני רוצה להודות לאלפי לקוחותינו שנשארו סבלניים בזמן שביתת דיילי החברה", כך כתב מנכ"ל בריטיש איירווייז, ווילי וולש באתר האינטרנט של החברה. זאת, בהמשך לשבעת ימי השביתה שבהם נקטו דיילי חברת התעופה הבריטית, בשני שלבים: בין התאריכים 20-22 במרץ, ובין התאריכים 27-30 במרץ.
"באופן בלתי נמנע ודאי היו אכזבות", כותב וולש, "ואני מתנצל בפני הנוסעים שטיסותיהם שובשו. הטסנו למעלה מ-80% מהלקוחות שהזמינו כרטיסים מבעוד מועד, לתקופת השביתה. הצלחנו גם לקבוע תאריכים חדשים למרבית הנוסעים האחרים, בטיסות בריטיש איירווייז או בטיסות בחברות תעופה אחרות".
"האיגוד המקצועי נכשל בניסיונו לקרקע את בריטיש איירווייז", ממשיך המנכ"ל וולש בהודעתו הרשמית, בהתייחסו למחלוקת בין ההנהלה לעובדים לגבי מהלכי התייעלות, שהביאה לשביתה, "הגשנו הצעה הוגנת והגיונית לאיגוד המקצועי, ואני מקווה שהוא יאפשר לחבריו להצביע על הצעה זו".
במהלך שבעת ימי השביתה בוטלו גם שש טיסות של החברה בקווים לונדון-תל אביב-לונדון, מתוך 14 הטיסות הקבועות בלוח הזמנים בימים אלה: שתי טיסות מדי יום.
בתוך כך, אתר האינטרנט של העיתון הבריטי The Independent פרסם אתמול מאמר על "המנצחים והמפסידים מהשביתה". כך למשל, המנצחים הם כל אותם נוסעים עם חברות תעופה אחרות, מנמל התעופה הית'רו שבלונדון, שבשל הירידה בכמות הטיסות של בריטיש - שזה נמל הבית שלה - "סבלו" פחות מעיכובים בטיסותיהם. גם חברות התעופה המתחרות של בריטיש הרוויחו, בעוד התדמית של בריטיש ניזוקה. "התחזית לשביתות נוספות בהמשך החודש", נכתב במאמר, "משמעותה שכל נוסע שירצה להיות בטוח לגבי טיסתו, יימנע מלטוס עם בריטיש". במאמר הוזכרו גם המתחרות המרוויחות: חברות התעופה הבריטיות וירג'ין אטלנטיק ו-bmi וכן כל חברת תעופה זרה הפועלת בהית'רו.