MTS הגישה הצעת פשרה רשמית לאוצר
הפשרה: MTS מבקשת להקים מנגנון משותף לה ולמדינה לקבלת אישורי בנייה מהעיריות, כלקח מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים
חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, הגישה ביום שלישי את הצעתה הרשמית לידי משרדי האוצר והתחבורה - כך נודע ל"כלכליסט". המכתב מרכז למעשה את השיחות שנערכו לאחרונה בין הצדדים, שם נרשמה התקדמות בין הצדדים בשלל סוגיות שנויות במחלוקת, ומציג חזית אחידה מצד כל החברים ב־MTS
MTS הציעה להקים מנגנון משותף בינה לבין המדינה שידאג מבעוד מועד להשגת אישורי הבנייה בתוואי הרכבת. יצוין שהמסילה הראשונה חוצה חמש עיריות שונות, כך שכל רשות מקומית יכולה למעשה לתקוע את כל העבודות. גורם בכיר שמקורב לפרויקט מסביר שהסעיף נוצר על רקע לקחים שהופקו מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שם העבודות עיכבו את השקת הרכבת.
השיחות שנערכו לאחרונה בין הצדדים נעשו על רקע האולטימטום שהעניק האוצר לזכיינית - שלפיו אם לא תושג סגירה פיננסית לפרויקט עד 27 במרס השנה, האוצר רשאי לבטל את הזיכיון ולחלט את הערבויות שנתנה MTS של 120 מיליון שקל. מאז קביעת האולטימטום מתקיימים מגעים קדחתניים בין הצדדים, כאשר את MTS מייצג במגעים פרופ' יצחק סוארי.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", MTS הציעה למשרדי האוצר והתחבורה הצעה רשמית לבצע סגירה פיננסית מפוצלת לפרויקט. משמעות ההצעה היא לפצל את מקטעי הפרויקט לחלקיו ההנדסיים השונים - מנהור, חשמול, בניית מסילות ומערכת ההפעלה - ולהשיג עבור כל אחד מהם מימון נפרד.
גורמים שמקורבים לפרויקט מעריכים שאם האוצר יקבל את ההצעה, יוכלו הצדדים להגיע לסגירה פיננסית תוך זמן קצר, מה שיאפשר את תחילת ביצוע העבודות בקרוב.
החוזה בין MTS למדינה נחתם במאי 2007, אולם מאז לא הצליחה החברה להשיג סגירה פיננסית בשל הקושי בהשגת מימון בהיקף של מאות מיליוני דולרים.