ארקיע שוב עתרה לבג"ץ: דורשת צו מניעה לתחילת קו הטיסות של אל על לאילת
הדרך של אל על לאילת רצופה עתירות לבג"ץ: ארקיע דורשת הוצאת צו מניעה לתחילת פעילות הקו, הגם שטרם נקבע לה תאריך, אלא רק תקופת זמן, "באביב". בארקיע טוענים: לא קיבלנו קווים בינלאומיים נוספים, כפי שהבטיח שר התחבורה
ארקיע הגישה היום (ב') עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה, בדרישה להוצאת צו מניעה לתחילת פעילות הטיסות של אל על בקו נתב"ג-אילת. לדברי גורם בענף, גם ישראייר צפויה להגיש בימים הקרובים עתירה מצידה.
ארקיע טוענת בעתירתה כי החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לאל על להיכנס
לטענת ארקיע, "העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריז, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על. אל על איימה אז על ארקיע שאם תמשיך להתחרות בה בקו לפריז, תכה בה "בבטן הרכה", בקו לאילת. אמרה ואכן עשתה".
עו"ד נרי ירקוני, מבאי כוחה של ארקיע, מסר ל"כלכליסט": "העובדות כולן ידועות עתה. מדובר בסכנה גדולה למשק התעופה הפנים-ארצי. מכוון שאל על לא מכרה ולו כרטיס אחד לאילת, אני מקווה שבג"ץ יעצור את התהליך, לפחות עד שידון בעניין".
לאל על ניתן אישור להפעיל עד שלוש טיסות יומיות לכיוון, בקו לאילת, אולם החברה טרם מסרה מועד מדויק לתחילת פעילותה זו, והסתפקה עד כה בעדכון כללי על כך שהקו יפעל "באביב". בשל כך, טרם החלה מכירת הכרטיסים. במקביל, מתכננת החברה, בשיתוף עם משרד התיירות, התאחדות המלונות ועיריית אילת, לקיים, בין התאריכים 26-29 באפריל, כנס לכ-250 סוכני נסיעות מאירופה - בסמוך להשקת הקו ובמטרה לשווקו.
כבר בספטמבר 2009 – פחות מחודש לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הודיע על החלטה עקרונית לאפשר לאל על לבצע טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת – הגישו ישראייר וארקיע, בהפרש של יומיים אחת מהשנייה, עתירות לבג"ץ, בדרישה לבטל את ההחלטה, ולהוציא צו ביניים לתחילת הפעילות. בג"ץ דחה את שתי העתירות, בטענה שהן הוגשו טרם זמנן, מאחר שאז עדיין לא נקבע אופן פעילות אל על בקו.
בתחילת פברואר עדכן השר כץ כי יתאפשר לאל על לבצע בקו לאילת, כאמור, עד שלוש טיסות יומיות סדירות לכל כיוון, בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע ובהיצע מושבים שאינו עולה על 430 מושבים ליום לכיוון – וכעת הגישה ארקיע עתירה נוספת בנושא.