טויוטה חסכה 100 מיליון דולר בביצוע הריקול
לפי מצגת סודית שהובאה בפני הקונגרס, טויוטה הצליחה להימנע מחקירת בעיית חלודה בטנדר טאקומה, ואף חסכה מיליוני דולר לאחר שמנעה חקיקה פדראלית שהיתה מביאה לבדיקת בעיית "הדוושה הדביקה" בדגמי טויוטה נוספים
חברת טויוטה מעריכה כי חסכה 100 מיליון דולר לאחר שניהלה משא ומתן מול המחוקקים בארה"ב על סוגי הדגמים שיוזמנו לביצוע קריאת השירות בדוושת התאוצה. כך נחשף אתמול בתקשורת העולמית. מידע זה, הנוגע למכוניות מדגמי לקסוס ES וטויוטה קאמרי שיוצרו בשנת 2007 הופיע במצגת סודית של חברת
במקור, המצגת הוכנה בקיץ האחרון לאחר שיושימי אינאבה, נשיא טויוטה צפון אמריקה ביקר בוושינגטון לרגל פגישות עם בכירים בממשל האמריקאי. אינאבה, יש לציין, נמנה על הבכירים בטויוטה אשר זומנו להעיד בפני הקונגרס האמריקאי. במסמך מציינים אנשי טויוטה שאיגוד הבטיחות בדרכים האמריקאי, ה-NHTSA "הפך רגיש לביקורת, מה שיוצר יותר קריאות לריקולים". עוד צוין כי "החברה הביאה לחקיקה המיטיבה עם טויוטה".
כמו כן, הוזכר במסמך כי טויוטה הצליחה להימנע מחקירת בעיית חלודה בטנדר הגדול של החברה, הטאקומה, ואף חסכה מיליוני דולרים לאחר שהצליחה גם למנוע חקיקה פדראלית שהיתה מביאה לבדיקה של הבעיה בדגמי טויוטה נוספים. בהצהרתה הרשמית שפורסמה אתמול נמנעה טויוטה מלציין את נושא החיסכון והודיעה ש"עדיפותינו הראשונה היא בטיחות לקוחותנו וכל ניסין להסיק מסקנות אחרות על סמך המצגת הוא שגוי".