נחמן שי הסיר את התנגדותו ושוק הרכב ייפתח ליבוא מקביל
נחמן שי: "הערכתי שהדיון ברביזיה לא יהיה רציני. נאלץ לחכות שהרפורמה תצא לפועל ולראות את היקף הנזק שייגרם לשוק הרכב בישראל"
לאחר יממה של עיכובים בפתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל, מסתמן פיתרון: זאת, לאחר שח"כ נחמן שי הסיר את הרביזיה שהגיש נגד פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל, מה שיאפשר כעת את הבאתן של התקנות לרישום ברשומות ולהחלתן המהירה.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", לאחר שנדמה היה שתקנות
לדברי שי, "לא קיבלתי תשובה ממשרד התחבורה מדוע התעלמו מוועדת סופר שעסקה בפתיחת שוק הרכב לתחרות". מהנוסח המקורי שהגיש שי עלתה התנגדות לארבעה סעיפים: המוסך המרכזי, גובה הערבויות שצריך להעמיד יבואן, חלקי החילוף ומשך ההתקשרות.
לדברי שי: "הערכתי שהדיון ברביזיה לא יהיה רציני. הרוב הקואליציוני של שר התחבורה יביא לדחיית הרביזיה. נאלץ לחכות שהרפורמה תצא לפועל ולראות את היקף הנזק שייגרם לשוק הרכב בישראל". כעת, לאחר הסרת העיכוב, ייפתח ענף הרכב ליבוא מקביל. משמעותו של מהלך זה היא שתוך כמה חודשים יוכלו יבואנים חדשים העומדים בתקנות לייבא מכוניות חדשות לישראל באמצעות סוכני משנה או יצרני רכב באירופה ובארה"ב.
בנוסף, יבואני הרכב הוותיקים יוכלו לייבא מכוניות אשר מיובאות באופן בלעדי כיום על ידי יבואני רכב אחרים המתחרים בהם. השוק גם צפוי להיפתח ליבואן של מכוניות יפאניות המיוצרות בארה"ב.