בלעדי ל"כלכליסט": אגסי לקראת סגירה עם פז על הצבת עמדות טעינה בתחנות
העמדות יוקמו ויתופעלו על ידי בטר פלייס. פז תרוויח דמי שכירות חודשיים ותנועת נוסעים לחנויות הנוחות בתחנות הדלק
חברת בטר פלייס, מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי שבשליטת החברה לישראל, נמצאת על סף סגירה במשא ומתן על התקנת עמדות טעינה בתחנות הדלק של פז, כך נודע ל"כלכליסט". במגעים בין החברות דובר גם על הצבת עמדות להחלפת סוללות למכוניות חשמליות בחלק מהתחנות.
מחברת פז נמסר כי בטר פלייס תשכור שטחים לטובת עמדות הטעינה בתחנות דלק נבחרות, ובחירת המיקומים נעשית בשיתוף פעולה בין שתי החברות. גורם בכיר המקורב לנושא הסביר כי העמדות יופעלו על ידי עובדי בטר פלייס והרווח של פז משיתוף הפעולה יתבטא בדמי השכירות החודשיים. יצויין כי זמן הטעינה של סוללת רכב חשמלי נמשך מספר שעות בודדות, מה שיתרום לתנועת לקוחות בחנויות הנוחות שבתחנות הדלק.
חברת האנרגיה פז, שבבעלות איש העסקים צדיק בינו, מחזיקה בכ־260 תחנות דלק, שהן כ־26.4% מכלל תחנות הדלק בישראל, כך לפי מרכז המחקר של הכנסת המבוסס על נתוני 2009. זה מספר התחנות הגבוה ביותר לעומת מתחרותיה, דלק, סונול ודור אלון.השבוע חנכה בטר פלייס את מרכז המבקרים החדש שלה בצומת גלילות, ובינו השתתף באירוע הפתיחה ואף חזה ממקור ראשון בהליך טעינת המכוניות.
הכנסות פז נאמדות ב־10.8 מיליארד שקל בשנת 2008, מתוכן כ־4.5 מיליארד שקל מקורם בבעלי התקני תדלוק אלקטרוניים. התקנים אלה נפוצים בעיקר במכוניות שבבעלות ציי הרכב הגדולים. לפי תוכניתה העסקית של בטר פלייס, אחד מערוצי השיווק העיקריים שלה בישראל יתבצע באמצעות חדירה לציי רכב. גורם בכיר המצוי במגעים הוסיף כי חברות הדלק הגדולות הבינו שיש צורך ליצור קשר עם בעלי רכב חשמלי בשלב מוקדם ככל האפשר.
בתחילת השבוע הכריז מנכ"ל בטר פלייס משה קפלינסקי על שיתוף פעולה דומה שנחתם עם דור אלון. במסגרת שיתוף הפעולה עם דור אלון ייבחרו בשבועות הקרובים התחנות להתקנת עמדות להחלפת סוללות. בטר פלייס תישא בעלות הקמתן ובהפעלתן. דור אלון היא הרביעית בגודלה מבין חברות הדלק בישראל, ולה 170 תחנות, 17.3% מהשוק.
תגובת בטר פלייס: "בטר פלייס עתידה לפרוס עמדות להחלפת סוללות בנקודות ובצירים מרכזיים. חברות הדלק הן שותפות טבעיות למהלך".