פרסום ראשון: נחתם הסכם העבודה החדש של רכבת ישראל
לפי ההסכם, עובדים שהחלו לעבוד לפני 2003 יקבלו תוספת שכר של כ-4%. עובדים שהחלו לעבוד אחרי 2003 יזכו לתוספת שכר של כ-6%
רכבת ישראל ומשרד האוצר חתמו לפני שעה קלה על הסכם שכר חדש מול ועד העובדים, כך נודע ל"כלכליסט". עם החתימה על ההסכם נגנז לחלוטין איום השביתה שהונח על שולחן הנהלת רכבת ישראל לפני כשבועיים. כפי שנחשף ב"כלכליסט"', ההסכם יעניק תוספת שכר של כ-4% לעובדים שהחלו לעבוד לפני
משיחות שנערכו בתקופה האחרונה בין משרד האוצר לנציגי ההסתדרות חלה התקדמות בין הצדדים, שעיקרה אישור מחצית מתוספת היוקר שתינתן בשנה הקרובה במסגרת הסכם השכר הקיבוצי במשק. על פי ההערכות, השבתת רכבת ישראל הייתה גורמת לנזק שנע בין 30 ל-50 מיליון שקל ליום, סכום שנובע מהנזק למשק מהפסקת הובלת מטענים ומניעת הגעתם של אלפי נוסעים למקום עבודתם.
החתימה על הסכם השכר החדש הייתה אמורה להיערך לפני כשבוע, אולם חילוקי דעות בהסתדרות מנעו את חתימת ההסכם. עיקר המחלוקת בין הצדדים הייתה האם לאשר לעובדי הרכבת להיכלל בהסכם השכר הקיבוצי שאמור להיחתם במשק בשנה הקרובה, מה שיעניק לעובדים "תוספת על תוספת" מבחינת גובה המשכורת. יצוין שהאוצר התנגד למהלך, גם בגלל הפחד ליצור תקדים לפיו הממונה על השכר נכנע לדרישות ועד עובדים טרם הפרטת נמלי אשדוד וחיפה ויישום תכנית ההתייעלות בחברת החשמל, שני צעדים שכוללים הוצאה לגמלאות של עובדים.
ברכבת ישראל טוענים כי ההסכם התעכב מספר שנים עקב חילופי מנכ"לים וראשי וועדי עובדים. ההסכם החדש תקף עד לסוף יוני 2011 ומחייב את העובדים לשקט תעשייתי. "הסדרת הסכם העבודה הקיבוצי היא אבן דרך משמעותית לחברת רכבת ישראל ועמלנו רבות כדי להוציאו אל הפועל. החתימה על ההסכם הושגה יחד עם חברי ועד העובדים וראשיו, אשר הפגינו אחריות לאורך כל הדרך ולא פגעו בשירות לנוסעים. חשוב לזכור כי עובדי החברה פעלו במסירות ודאגה לציבור הנוסעים במשך כ-4 שנים, ללא הסכם עבודה, ועל כך מגיעה להם הערכה רבה", אמר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל.
ב2009 רשמה רכבת ישראל יותר מ-35 מיליון נסיעות ברכבת (לעומת פחות מ-20 מיליון ב-2003), תנועת רכבות היומית עמדה על 340 רכבות (291 ב-2003), קיימות 47 תחנות נוסעים (34 ב-2003) והתווספו כ-180 ק"מ של מסילת ברזל ברחבי הארץ.