$
בארץ

הנתיב המהיר נתקע: המדינה סירבה למנות את זיילר כמגשר

השופט זיילר משמש כבורר בין שפיר הנדסה לבין משרד האוצר ואגף החשב הכללי. המדינה התנגדה גם להתחיל מחדש את העבודות בנתיב המהיר, תמורת תשלום הפרשי הריבית ששפיר הפסידה בתקופה האחרונה

ליאור גוטמן 19:1318.01.10

משרד האוצר סירב להצעת השופט זיילר להפוך את הליך הבוררות בין שפיר הנדסה למדינה להליך גישור. כך נודע ל"כלכליסט". השופט זיילר משמש כבורר בין שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב לבין משרד האוצר ואגף החשב הכללי, שמפקח על הפרויקט.

 

בנוסף, המדינה

התנגדה להצעתו השנייה של זיילר להתחיל מחדש את העבודות בנתיב המהיר, תמורת תשלום הפרשי הריבית ששפיר הפסידה בתקופה האחרונה. הפגישה הבאה מתוכננת ליום רביעי הקרוב כאשר הליך הבוררות בין הצדדים, זאת במידה ולא יושג הסכם, מתוכנן למאי הקרוב.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", העיכוב בעבודות בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב עשויות לדחות את פתיחתו לדצמבר 2010. העיכוב הצפוי נובע מכך שחברת שפיר הנדסה, זכיינית הפרויקט, האטה את העבודות במקום באופן משמעותי, ופרט לתחזוקה שוטפת של מה שנבנה עד כה או עבודות בעלות פן בטיחותי למשתמשים בנתיב הציבורי, בניית שאר חלקי הפרויקט אינה מתקדמת.

 

מיזם הנתיב המהיר הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים במטרופולין תל אביב. הפקקים בכביש מעכבים מדי בוקר עשרות אלפי נהגים בכניסה לעיר. הפרויקט כולל נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1, בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות. אורכו של נתיב האגרה כ-12 ק"מ ולנוסעים בו מובטחת נסיעה רציפה במהירות של כ-70 ק"מ לפחות. אגרת הנסיעה תתייקר ככל שהעומס יגבר, וכלי רכב ציבוריים יהיו פטורים מתשלום.

  

ממשרד האוצר נמסר בתגובה ש"עמדותיה של המדינה בנוגע להשלמתו של פרויקט זה ברורות וידועות לכל הנוגעים בדבר. המדינה תפעל בכל דרך שהיא רואה לנכון למצות את זכויותיה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x