בלעדי ל"כלכליסט": מורשת ענתבי - מאז הרפורמה בענף הדו גלגלי פוטרו 50 עובדים
מדובר בעיקר באנשי מכירות של אופנועים, מכונאים ועובדים המועסקים בתעשיית האביזרים לאופנועים. גל הפיטורים הנוכחי מעיד על צמצום של כ2% בכוח העבודה בענף, כך על פי נתוני איגוד לשכות המסחר
הרפורמה בענף הרכב הדו גלגלי, שבמסגרתה התייקרו מחירי ביטוחי החובה לאופנועים ולקטנועים נותנת את אותותיה על המועסקים בענף.
ל"כלכליסט"
הרפורמה בביטוח נכנסה לתוקף ב-15 בנובמבר בשנה שעברה, מה שהביא לקיפאון בענף הדו גלגלי, הן בנוגע לאופנועים חדשים והן בנוגע למשומשים. כך ברבעון האחרון של שנת 2008 נמסרו 3,705 כלים ואילו ברבעון האחרון של שנה שעברה נמסרו 2,858 כלים, ירידה של 23%. יצויין שעל פי הערכות באיגוד יבואני הרכב הדו גלגלי, חלק ניכר מן הכלים שנמסרו ברבעון האחרון של השנה שעברה נמסרו ליבואנים עצמם מכיוון שעל פי חוק היבואן חייב לרשום אותם כמשומשים אם חלפה שנה ממועד הגעתם ארצה. ניסים בנימין, יו"ר איגוד העוסקים ברכב דו גלגלי באיגוד לשכות המסחר אישר את היקף הפיטורים.
עוד חשף בנימין, המאגד את התפקדותם של רוכבי אופנועים למפלגת הליכוד, שבחודשים הקרובים עומדים רוכבים נוספים להתפקד גם למפלגת "קדימה".
על פי תחזיות האיגוד עד ה-29 באפריל יתפקדו כ-5,000 רוכבים שמספרם ישפיע על חברי כנסת ושרים, בדומה לכוח שיש לוועדי העובדים הנחשבים. לדברי בנימין, כיתפקדו הרוכבים לליכוד, ידרשו אנשי האיגוד את הקמתה של וועדת מומחים שתקבע את תעריפי הביטוח. בנוסף ידרשו גם שהתעריפים לא ייקבעו על ידי פקיד אוצר אחד, בכיר ככל שיהיה.