$
בארץ

פרופ' יצחק סוארי ייצג את זכיינית הרכבת הקלה בת"א בדיונים מול האוצר

חברת MTS גייסה את שירותיו של סוארי כדי לסייע לה בפתרון הסוגיות הפיננסיות ולקם את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים וההסכמות מול המדינה

ליאור גוטמן 14:3510.01.10

פרופסור יצחק סוארי ייצג את חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, בדיונים לפיתרון הסוגיות הפתוחות מול האוצר זאת לקראת השגת הסגירה הפיננסית ותחילת העבודות. לדברי גורמים שמקורבים לפרויקט, קבוצת בעלי המניות של זכיינית הרכבת הקלה גייסה את סוארי לקדם את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים וההסכמות מול המדינה, ולסייע לפתרון הסגירה הפיננסית. סוארי שימש בעבר בתפקידים בכירים בבנק ישראל ובנציבות מס הכנסה ואף היה מועמד לפני מספר שנים לתפקיד נגיד בנק ישראל.

 

MTS זכתה בזיכיון בסוף 2006, ובמאי 2007 נחתם החוזה בינה לבין המדינה. לפי תנאי החוזה המקוריים הסגירה הפיננסית היתה אמורה להסתיים כשנה לאחר הענקת הזיכיון, דהיינו במאי 2008, אולם המהלך נדחה כמה פעמים, בין היתר בשל טענת הזכיין שהמשבר הכלכלי מציב בפניו קשיים לגייס את ההון הדרוש. כזכור, לפני כשבועיים הודיע משרד האוצר על אולטימטום מול MTS עקב חוסר יכולת לכאורה למצוא את מקורות המימון המתאימים שיסייעו להתחיל את העבודות. האולטימאטום ניתן לתקופה של 90 יום, כאשר בכל מקרה של ביטול הזיכיון וחילוט הערבויות שניתנו על ידי הזכיין (120 מיליון שקל - ל"ג) חייבת המדינה לתת התראה של 30 יום, מה שהביא את הזכיין להאריך את הערבויות עד מאי הקרוב.

 

כולם מחויבים לפרויקט

 

ב-MTS טוענים, כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא "פרויקט בעל משמעות לאומית עמוקה אשר תביא מזור לבעיות תחבורה רבות בגוש דן", מה שהביא את בעלי המניות לגייס את פרופסור סוארי במטרה לסייע לליבון הסוגיות מול המדינה משרדי הממשלה ולהגיע להסכמות הפיננסיות והמסחריות. עוד מדגישים שם שהקבוצה סבורה שבמגעים אלו ניתן להשלים את הדיונים על הנושאים שעדיין נותרו פתוחים, בתוך מספר שבועות. יצוין שאפריקה ישראל, שמחזיקה ב-20% מהמניות, כבר הדגישה אף היא שהיא מחוייבת לפרויקט למרות המשבר הפיננסי שהקבוצה עברה, וגיבתה זאת באמצעות מכתב יעודי חתום על ידי מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן, שנשלח זה מכבר לאנשי האוצר.

 

קבוצת MTS שנבחרה במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, מורכבת מקונסורציום של שש חברות: תאגיד סימנס הגרמני, אפריקה ישראל, אגד אחזקות מקואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית, סוארס דה קוסטה הפורטוגזית (SDC), וחברת HTM מהולנד (ששותפה ללא אחזקות). פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב מתוכנן לחבר את העיר העברית הראשונה וערי הלוויין שלה ברשת מסילות ורכבות שמונעות בכוח חשמל. הקו הראשון (הקו האדום) אמור לחבר בין פתח תקוה, בואכה תל אביב, ולהסתיים בבת ים. אורך הקו כ-22 ק"מ, מתוכם כ-11 ק"מ שעוברים מתחת לפני האדמה במרכז תל אביב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x