$
מוסף כלכליסט 7.1.10

החנויות

תלונות על אי אספקת סחורה ופיגור בתשלומים

סיון איזסקו 08:5607.01.10

בעת ביקורי ביוסטון הגיעו לידיי עדויות על תלונות רבות בדבר מוסר תשלומים לקוי ואי־סדרים לכאורה בחנויות שמנהל רן. התלונות נשלחו על ידי לקוחות וספקים לחנויות עצמן, לחברות האשראי ואף לארגוני צרכנים בטקסס, ויש בהן כדי להעיד על הקשיים שבהם שרוי רן.

 

בין היתר, הגיע לידיי עותק של חשבון חשמל מאוקטובר האחרון על חוב של 41,878 דולר בחנות Designer's Furniture Market, ומסמך רשמי מרשות מס הכנסה האמריקאי, ה־IRS, שתובע מרן 10,231 דולר שנוכו במקור ממשכורות עובדיו ברבעון השני של 2009 אך לא הועברו במועד לרשויות המס. מכתבים נוספים נשלחו לחנות מהעיתון "יוסטון כרוניקל", עם דרישה לתשלום מיידי של חוב בסכום 13,329 דולר על רכישת שטחי פרסום בעיתון, ומחברת גבייה בשם RMS, שהועסקה כדי לגבות חוב ישן של 2,300 דולר לחברת FedEx בגין שירותי משלוח רהיטים.

 

בעשרות תלונות אחרות קובלים ספקים על כך שלא קיבלו תשלום בעבור רהיטים שסיפקו לחנויות בקונסיגנציה ונמכרו ללקוחות, ולקוחות מתלוננים על אי־אספקת רהיטים שבעבורם שילמו ועל סירוב החנויות לזכות את כרטיסי האשראי שלהם בעבור הסחורה שלא קיבלו. מוכרים בחנויות של רן סיפרו כי קיים בהן נוהג להמשיך להציג באולמות התצוגה - ולמכור ללקוחות - רהיטים שאין באפשרותו לספק משום שספקיהם כבר הפסיקו לעבוד עמו, למכור את אותו פריט ריהוט בודד לכמה לקוחות, ותרגילים דומים.

 

ראוי לציין כי המכתבים מהספקים ממוענים אישית ליובל רן, להוד גיל ולמנהל החנויות, מכנים אותם בשמותיהם הפרטיים ומצטטים הבטחות שקיבלו לכאורה אישית מהם.

 

בסופו של דבר, בעקבות הצטברות תלונות נגד החנויות, הודיעה אמריקן אקספרס ב־12 באוקטובר אשתקד על סיום ההתקשרות שלה עם כל החנויות שבבעלות ורנו בארצות הברית, והורתה להן להוריד כל סימן מסחרי שלה מקופותיהן ולהפסיק לקבל תשלומים בכרטיסי אמריקן אקספרס. אם ימשיכו לגבות תשלומים בכרטיסיה, התריעה, לא תעביר להן את סכומי החיוב.

 

בתגובה למידע זה אמר רן כי הוא מתנהל עם הספקים בלחץ רב בגלל מצבן הכלכלי הקשה של החנויות, וכי הוא נאלץ לעתים לבקש מהספקים לדחות תשלומים. חברת אמריקן אקספרס הפסיקה לעבוד איתו, לדבריו, בשל תלונות של יותר מ־1.5% מהלקוחות ומאחר שסירב לספק לה ערבויות. בהקשר זה ציין רן שכל הכלכלה האמריקאית נפגעה, וכי הדבר הורגש במיוחד בחנויות קמעונאיות כמו שלו.

 

לכתבות נוספות במוסף "כלכליסט" לחצו כאן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x