רומנו מעביר את השרביט: "ייעצתי לשקדי להתעלם לפעמים ממה שהוא שומע ולהקשיב ללב"
יומיים לפני שהוא מסיים את תפקידו, אומר מנכ"ל אל על: "אני מסיים חמש שנים מעניינות ומאתגרות. ניתנה לי זכות גדולה להוביל את החברה"
"אני לא מתכוון להשתעמם. אני עובד מגיל 14, ובכוונתי לקחת פסק זמן ולחשוב על ההמשך". כך אמר היום (ד') מנכ"ל אל על היוצא, חיים רומנו, במפגש עם כתבי התעופה, יומיים לפני סיום תפקידו. "אני מסיים חמש שנים מעניינות ומאתגרות", אמר, "זאת זכות גדולה שניתנה לי מהבעלים של אל על, שאפשרו
על מחליפו, אלוף (במיל') אליעזר שקדי, שייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2010, אמר רומנו: "הוא איש מדהים. ביליתי איתו חודשיים של 'חפיפה' וההגדרה של קצין וג'נטלמן מצמצמת לגביו. החברה תצמח איתו. ייעצתי לו שלפעמים כדאי להתעלם ממה שהוא שומע ולהקשיב ללב. אדם צריך לפעול על פי הצדק שלו. הוא לא עובד כפופוליסט, אלא כמנהל שמקבל החלטות".
רומנו התייחס לנושאים שונים בחברה במהלך שנות ניהולו. למשל פיתוח אתר האינטרנט של אל על כמוקד מכירה משמעותי: "שינינו את דפוס הצריכה של מוצרי התעופה", אמר רומנו, "והיום 70 אלף משתמשים נכנסים לאתר מידי יום, לעומת כמה מאות בתחילת הדרך. האסטרטגיה שלנו הייתה לפתח את המכירה הישירה, וכיום כמעט 20% מהמכירות שלנו הן באמצעות האינטרנט".
על יחסי העבודה בחברה, בעיקר ב-2009, שנת המשבר הכלכלי, אמר: "אנו אחת החברות הבודדות בעולם שלא יצאה בפיטורים המוניים בעקבות המשבר, ולא כי היא לא הייתה יכולה. צמצמנו שעות עבודה כשלא הייתה עבודה, אנשים יצאו לחופשות ללא תשלום, אבל בניגוד לחברות תעופה אחרות - לא פיטרנו עובדים".
בסוף יולי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה באל על, אולם זה הוקפא בסופו של דבר, לאחר שהנהלת החברה הסכימה מצדה להקפיא מספר צעדי התייעלות שבהם נקטה, למשל הגבלת מספר כרטיסי הטיסה שהעובדים יכולים לרכוש בהנחה. "בסוף צריך להחליט מה יותר חשוב: כרטיס טיסה בחינם או איבוד מקום העבודה", אמר היום רומנו, "וזה הדיון שהיה לי עם העובדים. כשארגון מפסיד, מנכ"ל צריך לעשות הכל כדי שהארגון יחזור להרוויח. אני רואה את עצמי כאדם שמבין את צרכי הארגון, והסיפור של כרטיס טיסה חינם עולה לאל על 3 מיליון דולר בשנה".
על הסכם שעליו חתמה לאחרונה חברת ארקיע עם הסוכנות היהודית, להטסת עולים חדשים לישראל - שיתוף פעולה שהיה נחלתה הבלעדית של אל על במשך שנים, אמר רומנו: "העובדה היא שאנחנו יכולים להטיס עולים מכל מקום בעולם. ארקיע וישראייר לא יכולות". הוא אף הזכיר את טיסות אל על לחילוץ נוסעי ארקיע מטיביליסי, במהלך המלחמה בגאורגיה ב-2008.