שתי ציפורים במכה? השר כץ הציע להעביר את שדה התעופה בהרצליה למגידו
הרשויות בשרון מבקשות מזה שנים לסגור את שדה התעופה בהרצליה. הרשויות בצפון מתנגדות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג במנחת מגידו. הרעיון של שר התחבורה: להעתיק את פעילות בתי הספר לטיסה בהרצליה, למנחת מגידו, מהלך שלא יאפשר פעילות בינלאומית במנחת
במהלך פגישה שנערכה בסוף השבוע שעבר בין השר ישראל כץ ובין ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, הועלתה הצעה שבמקום פתיחת שדה תעופה משלים לנתב"ג במנחת מגידו, תועבר לשם פעילות בתי הספר לטיסה של שדה התעופה בהרצליה, שאותו מבקשים לסגור, כך נודע ל"כלכליסט".
בפברואר
כחצי שנה לאחר מכן אמר השר כץ, כי המלצתו בנושא הצפון היא להקים שדה משלים דווקא בבסיס חיל האוויר רמת דוד בעמק יזרעאל. במטה המאבק שבו חברים, בין היתר, ראשי המועצות האזוריות עמק יזרעאל, מגידו וקריית טבעון וארגונים סביבתיים - התנגדו לשני הרעיונות, בטענה לפגיעה באיכות החיים הכפרית.
לגבי שדה התעופה בהרצליה, המשמש לפעילות בתי ספר לטיס ולטיסות פרטיות, הרי שהרשויות הסובבות אותו: הרצליה, רעננה וכפר שמריהו, מנהלות מזה שנים מאבק להעתקתו למקום חלופי, בטענה לפגיעה באיכות החיים, כמו גם בשל הקרקע היקרה שמיועדת לבניית יחידות דיור. לפני כשבועיים נערך דיון בנושא זה בוועדת הכלכלה, שבו אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, כי בתוך שלושה חודשים יוחלט לגבי העתקת הפעילות בשדה. השר כץ קיצר את הדד-ליין לחודשיים.
בתוך כך, נודע כי במהלך פגישה בין השר כץ ובין ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, בצר, אמר השר כי לא יכפה על תושבי הצפון שדה תעופה לפעילות בינלאומית, והציע מנגד כי פעילות בתי הספר לטיסה בשדה בהרצליה תועתק למגידו. כך ייסגר השדה בהרצליה ובמנחת מגידו לא תופעל פעילות בינלאומית.
"השר אמר שאם לא רוצים שדה בינלאומי בצפון, הוא ייבנה בדרום", אמר גורם במשרד התחבורה, "בנוסף, הוא הציע להעתיק את פעילות הרצליה למגידו. מדובר בפעילות של שדה תעופה קטן ולזה ראש המועצה עמק יזרעאל אמר שהוא לא מתנגד. ברגע שיפעילו שדה קטן, הם למעשה מונעים הקמה של שדה גדול - וזה היתרון עבורם. בנוסף ישנם יתרונות כלכליים בפיתוח השדה במגידו ללימוד טיס".
ראש מועצת עמק יזרעאל, בצר, אמר ל"כלכליסט" דברים דומים: "השר כץ אמר שלא יכפה את השדה הבינלאומי על מגידו ויעביר אותו למקום אחר, ואנחנו מבחינתנו שמחים על הגישה הזאת. הוא שאל אותי מה לגבי הרצליה, ומכוון שהמנחת במגידו מאפשר כבר היום טיסות פנים-ארציות וקלוב תעופה של דאונים ומטוסי ריסוס, החיבור לפעילות בהרצליה משלים. זה מחזק את העובדה שצריך לשמר במקום שדה תעופה קטן, שכן מעבר כזה של בתי הספר לטיסה לא יאפשר פעילות בינלאומית במקביל. עקרונית אנחנו מסכימים לרעיון, אולם עדיין בודקים אותו".