מקדמים מסילה רביעית לרכבת ישראל לאורך איילון
מדובר על מסילה באורך של כ-22 ק"מ שתחבר בין מרכז תל אביב לעיר לוד. על פי נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", הוספת מסילה רביעית באזור תאפשר להגדיל את מספר הנוסעים ברכבת ב-10 מיליון איש עד 2020
שר התחבורה ישראל כץ ישיק מחר (ג') את עבודות קו הולכת השפכים החדש של גוש דן. מדובר בקו שימתח בצמוד נתיבי איילון, והקמתו תאפשר פיתוח מסילה רביעית לרכבת ישראל באזור המרכז. על פי נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", הוספת מסילה רביעית באזור תאפשר להגדיל את מספר הנוסעים ברכבת ב-10
גורמים ברכבת מעריכים שהוספת הקו אף תקטין משמעותית את הגודש בצירי הכניסה לתל אביב. הסיבה: על פי ההערכות קרוב לארבעה מיליון נהגים עתידים לוותר על רכבם הפרטי לטובת השימוש ברכבת ישראל.
מדובר על מסילה באורך של כ-22 ק"מ שתחבר בין מרכז תל אביב לעיר לוד. המסילה תבנה בשני שלבים: השלב הראשון יחבר בין מחלף שפירים לתל אביב (כ-14 ק"מ) ובשלב השני תחובר העיר לוד לשפירים (כ-8 ק"מ).
על פי נתוני הרכבת, פרוזדור איילון הוא ליבה של מערכת המסילות הארצית. 75% מכלל נוסעי הרכבת עוברים בתוואי זה, כך שהקמת מסילה רביעית באיילון הינה כורח חיוני של תכנית הפיתוח.
הוספת מסילה רביעית לתוואי הקיים הוכרזה בעבר כפרויקט תשתית לאומית בעלות משוערת של כשלושה מיליארד שקל. יצוין שהתהליך התכנוני נמצא בראשיתו, כך שמדובר בסכום ראשוני בלבד.