בלעדי ל"כלכליסט" - ההפתעה של גפני: מס קנייה של 84% בלבד על מכוניות גדולות
הצעתו של גפני, שמשתייך למפלגת יהדות התורה, תיטיב במידה ניכרת עם משפחות מרובות ילדים, אך תחול גם על רכבי השטח המפוארים המצויידים בשורת מושבים שלישית
"מס הקנייה על כלי רכב שמסיעים שבעה נוסעים ומעלה צפוי לעמוד על 84%". כך מסר ל"כלכליסט" יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. לדברי גפני, ועדת הכספים תדרוש מן האוצר להפחית את מס הקניה על רכבים אלה מ90% מס הנהוג כיום, ל80% ותשאף לפשרה של 84%. "לא יתכן שרכב שמסיע שבעה נוסעים
בכל הנוגע ליתר המכוניות שאינן מצוידות בשבעה מקומות ישיבה, על פי הערכות בענף הרכב בשבוע הבא צפויה רשות המיסים להציג תכנית מיסוי ירוק משופרת, שבה מס הקנייה יעמוד על 85% במקום 90%.
יצוין שהצעתו של גפני, שמשתייך למפלגת יהדות התורה, תיטיב במידה ניכרת עם משפחות מרובות ילדים, אולם הן אינן היחידות שצפויות להרוויח ממהלך זה. מבדיקת "כלכליסט" עולה שחלק ניכר מרכבי הכביש שטח המפוארים, כגון טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו וסובארו טרייבקה מצוידים בשורת מושבים שלישית, מה שמזכה גם אותם במיסוי מופחת.
לגבי הלחץ מצד יבואני רכבי הדיזל לשנות את נוסחת החישוב של המיסוי הירוק, אמר גפני כי "היבואנים מונעים מאינטרס כלכלי טהור ועכשיו כשנוח להם הם מנסים לדחוף לנו אידיאולוגיה סביבתית. שלא ילמדו אותי איכות סביבה מהי, אני מקבל את עמדת רשות המיסים והמשרד לאיכות הסביבה ומעדיף להגביל יותר את פליטת הגזים המזיקים לבריאות כפי שמוצע במתווה הנוכחי מאשר להגביל יותר את הפליטה של פחמן דו חמצני.