גיורא רום: "נעשה מאמץ להחזיר את בטיחות התעופה הישראלית לקטגוריה 1 עד יוני 2010"
מנהל רשות התעופה האזרחית דיבר בכנס התעופה השנתי. "ההורדה לקטגוריה 2 היא החוויה המכוננת - עם כל הצער של הדבר - של התעופה האזרחית בישראל", אמר
"נעשה מאמץ אדיר להחזיר את בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לקטגוריה 1 עד יוני 2010". כך אמר הבוקר (ד') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום, בפתח כנס התעופה השנתי של מכון פישר ורת"א שנערך בהרצליה. עם זאת, הוא הוסיף: "אני פחות היסטרי על עניין המועד
לפני כשנה הורידה רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) את דירוג בטיחות התעופה האזרחית הישראלית מקטגוריה 1, הגבוהה, לקטגוריה 2, בשל סדרת ליקויים שנמצאו ברת"א. הליקויים כללו בין היתר את תחומי הפיקוח, האכיפה, התיעוד, והמעקב אחרי חברות תעופה. מאז, צוות מומחים ישראלי שארגן רום אמון על התקשורת והמפגשים מול נציגי ה-FAA בתכנית להחזרת הקטגוריה הגבוהה, ומנגד נציגים אמריקאים מגיעים לישראל אחת לחודשיים.
"ההורדה לקטגוריה 2 היא החוויה המכוננת - עם כל הצער של הדבר - של התעופה האזרחית בישראל", אמר רום, "כשנכנסתי לתפקידי הייתי צריך לפעול כדי שלא תתפתח גישה של כעס כלפי קטגוריה 2. ניגשתי לנושא בניסיון למנף את זה". הוא הוסיף כי השינוי בגישה של רת"א התחיל עוד בימיו של קודמו בתפקיד, אודי זוהר "ולמרות שהוא שילם מחיר יקר על הניסיונות שלו לשנות ולהוסיף תקנים ברת"א, צריך לזכור לו את זה לטובה. אודי "שכב על הגדר" וצריך לומר זאת לזכותו".
רום הוסיף כי אחד השינויים הנוספים הצפויים בקרוב ברת"א, הוא מעבר של משרדי הרשות הממוקמים כיום בבניין מנדטורי ישן באזור טרמינל 1 בנתב"ג, למשרדים חדשים. לדברי גורם בענף, כפי הנראה מדובר במעבר לאזור קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי) הסמוך. אותו גורם הוסיף כי אחת הסיבות למעבר, היא הצפיפות במשרדים הנוכחיים, בשל הוספת התקנים שנדרשו על ידי ה-FAA.