הסכם השכר החדש של עובדי רכבת ישראל קרוב לחתימה
ל"כלכליסט" נודע כי עובדי הרכבת שהחלו את עבודתם לפני 2003 יזכו לתוספת של 4%. לעומתם, העובדים שהחלו את עבודתם לאחר 2003 יזכו לתוספת שכר של 6%
הסכם השכר החדש של עובדי רכבת ישראל מתקדם. ל"כלכליסט" נודע כי אתמול (ג') נפגשו מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, ונציגי העובדים בדבר הסכם השכר החדש.
מדובר בהסכם ראשון מאז שנת 2003, אז הופרדה רכבת ישראל מרשות הנמלים והרכבות. על פי תנאי ההסכם החדש, כל עובדי
בהסכם השכר האחרון שנחתם התחייבה רכבת ישראל להגיש מהלך של התייעלות ארגונית, שכלל בין השאר הוצאה לגמלאות של כ-150 עובדים. תמורת ההתייעלות אמורים היו עובדי הרכבת לקבל תוספת שכר של כ-18%, אולם ההתייעלות הארגונית בוצעה רק בשנה שעברה ולכן תוספת השכר הסתכמה ב-6% בלבד. נכון להיום לא ברור האם שאר העובדים יקבלו את ההפרש שנוצר בגובה 12%.
דו"ח השכר - הפורשים קיבלו יותר מהמנכ"ל
בשנת 2008 נרשמו תנאי שכר טובים ברכבת ישראל: על פי דו"ח הממונה על השכר שפורסם השבוע, שיאן השכר של רכבת ישראל לשנת 2008 הוא מנהל אגף הרווחה (שאול אוקיש) עם שכר של כ50 אלף שקל בחודש, מתוכם כ25 אלף שקל שכר בסיס. עלות העסקתו של עוזר המנכ"ל (דוד עובדיה) הסתכמה ב36.2- אלף שקל לחודש.
עלויות שכר גבוהות נרשמו גם ליצחק סרי, סמנכ"ל משאבי אנוש, ורבקה דותן, היועצת המשפטית, שעלות שכרם הסתכמה ב-36.5 אלף שקל בחודש כל אחד. יצוין שארבעת נושאי התפקידים האחרונים שוחררו מעבודתם במסגרת רה-ארגון שערך מנכ"ל הרכבת, חקי הראל. שכרו של מנכ"ל החברה הסתכם בשנה החולפת ב-38 אלף שקל בחודש. עלות השכר החודשית הממוצעת של הממונה על השכר ברכבת ישראל הגיעה ליותר מ38- אלף שקל בחודש, מתוכם כ-13.3 אלף שקל שכר בסיס והשאר תוספות.