החלו העבודות על הטיילת החדשה בחופי הרצליה
הירוקים התנגדו להקמת מגדל מעלית בחוף דבוש וקיר תומך בצוק אפולוניה. החלק הראשון של הטיילת - 800 מ"ר מצפון למרינה - צפוי להיות מוכן בתוך 14 חודשים
העבודות לבניית חלקה הראשון של טיילת הרצוג - הטיילת החדשה לחופה של הרצליה - יצאו לדרך, לאחר שבית המשפט דחה את התנגדויות הירוקים. הטיילת מתוכננת להיבנות מהמרינה, הנמצאת בחלקה הדרומי של רצועת החוף, ועד לחופיה הצפוניים של העיר.
בניית הטיילת עוכבה כמה שנים בעקבות
חלקה הראשון של הטיילת כולל מקטע באורך של כ־800 מ"ר מהמרינה צפונה, בהשקעה של 20 מיליון שקל. העבודות על המקטע הראשון עתידות להימשך כ־14 חודשים. "מיד עם השלמת החלק הראשון בבניית הטיילת יתחילו העבודות על המקטע השני, מחוף דבוש בדרום ועד חוף זבולון שבצפון", מספר יריב פישר, יו"ר החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, "בסך הכל הטיילת תיבנה לאורך כ־2.4 ק"מ". המשך העבודות מחוף זבולון צפונה מחייב בנייה של שוברי גלים, ולשם כך פועלים בחברה לפיתוח מול מוסדות התכנון. ההשקעה הצפויה בהקמת שוברי הגלים לבדם תעמוד ככל הנראה על כ־20 מיליון שקל, אומר פישר.
הטיילת החדשה, אשר תיקרא על שמו של נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג, תכלול אמפיתיאטרון, בתי קפה, מגרשים לספורט חופי, תחנת עזרה ראשונה, נקודת משטרה ושירותים נגישים לבעלי מוגבלויות. מתקן המעלית, שבנייתו עוררה את התנגדות הירוקים, מתוכנן לאפשר גישה לבעלי מוגבלויות לחוף דבוש. מעלית דומה הוקמה לפני שנים גם בעיר נתניה.
עיריית הרצליה ערכה הסכם עם החברה לפיתוח התיירות בעיר, שבמסגרתו תקים החברה את הטיילת. במימון הטיילת משתתף גם משרד התיירות. לאחר סיום העבודות החברה לפיתוח התיירות תהיה זו שתפעיל ותתחזק את חופי הים של העיר, ולא העירייה. הקבלן הזוכה במכרז לביצוע העבודות הוא בני בכר, בעל חברת זועבי חברה לבניה בע"מ. היקף ההשקעה בשלב הראשון של הפרויקט עומד על כ־20 מיליון שקל.