נדחתה בקשת ישראייר וארקיע לצו ביניים להפעלת קו אל על לאילת
בית המשפט העליון קבע זאת בהתבסס על הודעת המדינה, לפיה עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי פעילות הקו לאילת
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
השופט כותב כי לאחר שעיין בשתי העתירות, החליט שלא להוציא צו ביניים, בין היתר, בהתבסס על הודעת המדינה לפיה למעשה עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי פעילות הקו לאילת: "כאשר תתקבל החלטה סופית, ובכפוף לתוצאותה, יוכלו העותרות לפנות לבית המשפט הנכבד ולבקש כל סעד שימצאו לנכון" - מצטט השופט את הודעת המדינה. השופט מלצר ציין עוד כי כאשר תתקבל החלטה סופית בנושא הקו לאילת, "שמורה לעותרות זכותן לבקש לחדש בקשותיהן לצו ביניים".
"החלטת כבוד השופט חנן מלצר מדברת בעד עצמה", אמר ל"כלכליסט" גורם משפטי בכיר המעורב בנושא, "משמעות ההחלטה המעשית היא הקפאת המצב".
בתוך כך, החליט השופט שהעתירות של ארקיע ושל ישראייר ידונו יחד "נוכח העובדה ששתיהן עוסקות באותו עניין ובאותו הליך מנהלי", ויועברו לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים.
לפני כשבועיים הגישו שתי החברות עתירות לבג"ץ בהפרש של מספר ימים, כאשר בזו של ארקיע, שהגישו עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, עו"ד משה לשם ועו"ד דרור שטרום, נכתב, בין היתר, "יום בהיר אחד קמה לה אל על, שלה עשרות מטוסי ענק שטסים בכל העולם ומחליטה לצלול לשוק התעופה הפנימי הישראלי הזעיר, ולטוס במלוא עוצמתה לאילת".
בעתירת ישראייר, שהגיש עו"ד יורם בונן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', נכתב, בין היתר, "החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על להפעיל טיסות סדירות מנתב"ג לאילת התקבלה בהליך פגום מן היסוד ותוך הפרת חובות מנהליות בסיסיות, ובכללן שלילת זכות הטיעון של ישראייר והפרת חובת השימוע".