אל על מתחילה לטוס לאילת? במשרד התחבורה מסבירים: מדובר ב"תהליך"
במכתב ששלח היום מנכ"ל משרד התחבורה לעמיתיו באל על, ארקיע וישראייר, הוא כותב: "מדיניותנו היא הובלת תהליך אשר בסופו יהיו השמים פתוחים, הן לטיסות פנים והן לטיסות חוץ"
בחברת אל על אמנם ביקשו להתחיל להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת כבר בראש השנה, אולם ממכתב ששלח היום (ד') מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, למנכ"לי אל על, ארקיע, ישראייר ורשות שדות התעופה, ואשר הגיע לידי "כלכליסט", עולה שרב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לזמן תחילת פעילותה של אל על בקו המדובר.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
במכתב, שהעתק ממנו נשלח גם לשר התחבורה, ישראל כץ, כותב גנות, בין היתר: "מדיניות משרד התחבורה מאפשרת הובלת תהליך אשר בסופו יהיו השמים פתוחים, הן לטיסות פנים ארציות והן לטיסות חוץ". גורם באחת מחברות התעופה הפועלות כיום בקו לאילת, הביע סיפוק מהודעת גנות, והעריך כי מדובר בתהליך שיימשך זמן רב, בעיקר אם תחילת פעילות אל על באילת תותנה בפתיחת השמים בקווים הבינלאומיים עבור ארקיע וישראייר.
גנות כותב עוד, כי הצדדים יוזמנו לפגישות לצורך השלמת עבודת המטה: אותה הידברות של משרד התחבורה ושל רשות התעופה האזרחית, עם חברות התעופה הישראליות, אשר תקבע את מועד התחלת הפעלת הקו לאילת והיקפי התדירות והקיבולת שתקבל אל על.
גורם אחר בענף, אמר היום ל"כלכליסט" באותו נושא: "מפליא שרת"א הודיעה שתתחיל לבדוק את הקיבולת ואת התדירויות שניתן יהיה לתת לאל על בקו לאילת, רק אחרי שאישרה לאל על להתחיל להפעיל את הקו. לא אמורים היו קודם לבדוק, ורק אחר כך לאשר? איך הצדדים יגיעו להסכמות, למשל לגבי זמני הטיסות?".