תוכנית: מענק גריטה גם לבעלי קטנועים ואופנועים
ל"כלכליסט" נודע שבעלי אופנועים וקטנועים ישנים שיעבירו אותם לגריטה יקבלו 4% משווי רכב חדש. מטרת המהלך: להוריד מהכביש כלי רכב ישנים ומזהמים, בעלי רמת אבזור בטיחותי נמוכה
ההטבה שמוענקת לבעלי מכוניות ישנות שמעבירים אותן לגריטה עומדת להתרחב ככל הנראה גם לכלי רכב דו גלגליים. ל"כלכליסט" נודע שבשבוע הבא ייפנו נציגי חטיבת יבואני הרכב הדו־גלגלי באיגוד לשכות המסחר לאוצר בבקשה להחיל את כללי הגריטה גם על קטנועים ואופנועים. מטרת המהלך: להוריד
לפי ההצעה המסתמנת, מענק גריטה יעמוד על כ־4% ממחיר של אופנוע או קטנוע חדש מדגם דומה. כך לדוגמה, אם מחירו של אופנוע ספורט סוזוקי GSXR עמד כיום על כ־116 אלף שקלים, בעליו של אופנוע ספורט משומש מדגם זה יקבל כ־4,600 שקלים כשיחליט להעביר אותו לגריטה. כפי הנראה, גילם המינימאלי של דו־גלגליים לגריטה יהיה חמש שנים.
לשם השוואה, בעלי מכוניות שגילן מעל 20 שנים זכאים כיום למענק גריטה של 3,000 שקל.
בחטיבת יבואני הרכב הדו־גלגלי מדגישים שגריטת אופנועים ישנים תוריד את זיהום האוויר, כיוון שבשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות רבות לצמצום פליטות מזהמים.
במרבית מדינות אירופה, גריטה של קטנועים ואופנועים היא דבר מקובל - לצד גריטת מכוניות. כך, לדוגמה, באיטליה ניתן לקבל החזר מרבי של 1,800 יורו בתמורה לאופנוע ישן, שנגרט בתמורה לרכישת רכב חשמלי.