ייצוגית נגד פלאפון: מעתיקה ושומרת את הודעות ה-SMS של לקוחותיה
בתביעה נטען כי פלאפון - בניגוד לחברות הסלולר האחרות - שומרת את התוכן של המסרים במאגר מידע, ובכך מבצעת האזנות סתר אסורות. היועץ המשפטי של פלאפון: "המנויים נותנים הסכמה לשמירה כדי לאפשר לנו לספק את השירות"
התובעים, עורכי הדין קובי סודרי ואשרף אבו ראזק, שמיוצגים באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ונועם שכנר,
התובעים מדגישים שלא מדובר רק בשמירת "נתוני תקשורת" (כמו שעת שיגור ההודעה, מספרי הטלפון של השולח או הנמען ומשך ההודעה), אלא בשמירה של התוכן המלא שנכתב או נשלח בהודעה.
התביעה מתבססת על תכתובת של עו"ד סודרי מול פלאפון וסגן היועץ המשפטי שלה, עו"ד עידו רוזנברג, בה מודה פלאפון כי היא מעתיקה ושומרת את העתקי התוכן של כל הודעות המסר הקצר המועברות על ידה, אך עושה זאת ל"תקופה הקצרה מחודש ימים ביחס לתוכן המלא של ההודעה". היועץ המשפטי של פלאפון טען במכתבים כי בין הלקוחות ובין החברה יש הסכמה מראש, מובנית בתוך ההסכם ביניהם, שהחברה תוכל לשמור את תוכן ההודעות שלהם כדי לאפשר לחברה לספק את השירות.
בתביעה נטען כי פלאפון שומרת במאגר מידע מיוחד שהקימה לשם כך את התוכן המלא של הודעת המסרים, למשך פרק זמן נוסף, גם לאחר שהליך העברת ההודעה הסתיים והיא הגיעה לנמען, אפילו כשהודעת המסר הקצר נמחקה מיידית ומטעמי זהירות על ידי שולחה או על ידי מקבלה. המשמעות היא שגם מי שאינו מנוי של פלאפון, המשגר ומקבל הודעת מסר קצר ממנוי של פלאפון, חשוף לפגיעה בפרטיות. התובעים טוענים כי מעשיה של פלאפון הם "האזנת סתר" על פי החוק בישראל, והם מהווים פגיעה בפרטיות, הפרה של הרישיון והפרה של ההסכמים מול הלקוחות.
במכתב שנשלח על ידי עו"ד רוזנברג בנובמבר נכתב כי מאגר המידע עומד בדרישות חוק הפרטיות. יצוין כי שאר חברות הסלולר אישרו לתובעים כי הן אינן שומרות את התוכן של הודעות המסר הקצר.
מפלאפון ממסר בתגובה: "התובענה טרם התקבלה בחברתנו, כאשר מדובר בתביעה חסרת בסיס לחלוטין, וחבל שכלי התביעה הייצוגית מנוצל לצרכי תביעות סרק. יודגש, כי פלאפון פועלת על פי חוק, כאשר שמירת ההודעות נועדה לצרכי בקרה, תפעול ושירות בלבד. הודעות הטקסט נשמרות במאגר מאובטח ואין גישה למידע זה".