מלונאי ירושלים: "אנו לא מסוגלים לעמוד בתחרות מול מלונות בית לחם, שם המחיר 20 דולר ללילה"
בהתאחדות בתי המלון בירושלים טוענים כי הירידה בלינות בבתי המלון בעיר, הביאה להפסד של כ-31 מיליון שקל, ומוחים על הצעת האוצר להטיל מע"מ על תיירים. יו"ר ההתאחדות: "מע"מ כזה יביא לפיטורי כ-600 עובדים במלונות ירושלים"
הירידה בלינות בבתי המלון בירושלים בין החודשים ינואר למאי, הביאה להפסד כספי של כ-31 מיליון שקל למלונות העיר, כך נמסר היום (ב') מהתאחדות המלונות בירושלים. בהתאחדות מצביעים על ירידה של כ-40% במספר הלינות בבתי המלון בעיר בחמשת החודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה
בתוך כך, מצטרפת ההתאחדות בירושלים למחאת תיירני הארץ בהצעת משרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים, להטיל מע"מ של 16.5% על שירותים לתיירים שיגיעו לארץ. לדברי יו"ר ההתאחדות, אריאלה שמידע-דורון: "מע"מ כזה עשוי להביא לירידה נוספת של למעלה מ-30% במספר הלינות בבתי המלון בעיר, ולפיטורי כ-600 עובדים מתוך 4,500 עובדי ענף המלונאות בירושלים".
"האבסורד הגדול ביותר הוא שמשרד התיירות חתם על הסכמי שיווק לסוכני תיירות מחו"ל, הסכמים שבפועל יסייעו לתגבר את התיירות לרשות הפלשתינית", טוענים בהתאחדות, "המלונות בירושלים לא מסוגלים לעמוד בתחרות של בתי המלון בבית לחם, שם המחיר ללילה על בסיס חצי פנסיון נע בין 18-20 דולר. אצלנו מחויבים להסכמי עבודה קיבוציים, לתנאים סוציאליים, להטבות ולהעסקת משגיחים צמודים. אנו לא יכולים לעמוד בתחרות מול בתי המלון ברשות הפלשתינית".
חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק התיירות וקשרי החוץ בעיריה, יחיאל בר, אמר ל"כלכליסט": "יש ירידה בתיירות לירושלים ביחס לשנה שעברה, בגלל המשבר הכלכלי וגם בהשפעת המבצע האחרון בעזה. כמי שנהנים מ-90% מהתיירות שמגיעה לישראל, אנו קוראים לבטל את הגזירה המטופשת של הטלת מע"מ על התיירים - גזירה שתהווה מכת מוות לתיירות לישראל".
בתוך כך, בימים אלה יוצאת רשות התיירות בעיריית ירושלים, בשיתוף התאחדות בתי המלון, בקמפיין קיץ בהשקעה של כמיליון שקל, לעידוד תיירות הפנים לירושלים, תחת הסיסמא "באת ליום אחד - כאילו לא באת". במסגרת הקמפיין, ינסו למשוך את הקהל הישראלי לא להסתפק בנסיעה חד יומית לעיר, ולהגיע ללון במלונות העיר, בין היתר באמצעות מבצעים כמו לילה שני ב-50% הנחה, לילה שלישי בחינם, ילדים בחינם בחדר ההורים ועוד.