קו הדגל מצטמצם: אל על ביטלה 14 טיסות לניו יורק ביולי־אוגוסט
בעקבות המיתון, ההאטה בהזמנות והתחרות הגוברת מצד יו.אס איירווייס, ביטלה חברת התעופה כ־5% מהטיסות המתוכננות לניו יורק. אל על: "החברה מתאימה את מערך הנתיבים למצב בשוק"
חברת התעופה הישראלית אל על ביטלה 14 טיסות בקו מתל אביב לניו יורק - קו הדגל של החברה - שתוכננו לחודשים יולי־אוגוסט. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר ב־5% מטיסות החברה שתוכננו ליעד זה במהלך הקיץ.
כפי הנראה, שילוב של כמה גורמים גרמו לחברה לבטל את הטיסות המתוכננות. הגורם העיקרי הוא ההאטה בתנועת הנוסעים, הן האמריקאים והן הישראלים, בשל המשבר הכלכלי, לצד ירידה בתנועת הנוסעים העסקיים. מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה ירד מספר הנוסעים באל על ב־11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. באותה תקופה נרשמה ירידה של 15% במספר הנוסעים עם כלל חברות התעופה מנתב"ג.
גם התחרות הגוברת בקווים הישירים לארצות הברית אינה עוזרת לחברה הישראלית. בעוד פחות משבועיים עתידה להיכנס לפעילות בארץ חברת יו.אס איירווייס, שתפעיל שבע טיסות בשבוע מפילדלפיה לתל אביב. בכך תצטרף לדלתא שמפעילה שבע טיסות שבועיות לאטלנטה ועוד שבע לניו יורק, ולקונטיננטל שמפעילה 14 טיסות שבועיות לניו יורק. בקיץ אל על מפעילה בממוצע כ־25 טיסות שבועיות לארה"ב, לניו יורק וללוס אנג'לס.
בשבועות האחרונים יוצאות חברות התעופה במבצעי שיווק אגרסיביים, שאינם מאפיינים את תקופת "רגע לפני עונת שיא הנסיעות", מה שכפי הנראה מבטא מצוקה אצל מרביתן. בשל המיתון נוסעים רבים משנים את הרגלי הזמנות הטיולים שלהם ומחכים לרגע האחרון כדי להזמין כרטיסי טיסה - שיטת רכישה שמקשה על חברות התעופה לתכנן את לוח טיסות הקיץ זמן רב מראש, ומותירה אותן עם לא מעט מושבים פנויים.
אלא שלמרות הפסימיות, גם בשורות אופטימיות יותר צפויות מכיוון אל על: החברה בוחנת הוספת טיסה שבועית רביעית בקו הישיר החדש שלה מתל אביב לסאו פאולו, מיד לאחר תקופת החגים. בניגוד לצפון אמריקה, בדרום היבשת עדיין אין לחברה הישראלית תחרות על הקו.
מאל על נמסר בתגובה: "החברה מבצעת כל העת אופטימיזציה של מערך הנתיבים ומתאימה אותם לכמות הביקושים ולמצב במשק".