$
מבחני רכב

יונדאי i20: מסתפקת בבינוניות

ה־i20 מרווחת ומאובזרת בטיחותית, אך מתעקשת להתמזג עם העדר. הבעיה העיקרית שלה היא יונדאי גטס, שתימכר לפחות עד סוף 2009

ליאור גוטמן 22:1514.06.09

יונדאי i20, שמחליפה בימים אלו את יונדאי גטס, נכנסת לנעליים גדולות. לא שגטס היתה פנטזיה של נהגי ישראל, אבל חשיבותה בסל המכירות של היבואן היתה כה רבה, עד שברור שהדגם החדש חייב להאפיל על קודמו בתפקיד.

45,477 זוגות נעליים

 

גטס היתה אחת המכוניות הפופולריות בישראל, ועיקר תהילתה נבנתה על גב חברות הליסינג והשכרת הרכב. הן אהבו את המחיר הנמוך, את האמינות היחסית והאחזקה הזולה - שילוב תכונות אופטימלי עבורן.

 

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בין 2003 ל־2008 נמסרו בישראל 45,477 מכוניות מדגם יונדאי גטס, כך שלפי כל קנה מידה, ל־i20 יש נעליים גדולות מאוד למלא.

 


 

במבט ראשון נראית i20 כרכב שמתעקש להתמזג עם העדר. השכן שלי, בעלים גאה של גטס, אף טען שבמבט מהצד הן דומות למדי.

 

עם זאת, הדגם החדש גדול במידה ניכרת מקודמו, והודות לתוספת של כ־12 ס"מ לאורך וכ־40 ליטר לנפח תא המטען, כיום מרווח ונעים יותר לחיות ב־i20.

 

הכניסה לרכב מדמה קפיצה בזמן: אנשי יונדאי בחרו בחומרים איכותיים שמיישרים קו עם מתחרות אחרות בקבוצת הסופר־מיני, ולצד תפעול מערכות הרכב מההגה, בקרת האקלים ומחשב הדרך, מתקבלת תחושה שמישהו השקיע בלקוח קצת יותר מהמקובל.

 

יונדאי I20, מבט מבפנים יונדאי I20, מבט מבפנים צילום: ליאור גוטמן

 

נולדה במזל סרטן

 

נסיעה עירונית ב־i20 מגלה פיצול אישיות: מצד אחד מדובר ברכב גדול, אך מצד שני - הרכב קל לתמרון. המנוע החדש, בנפח 1.4 ליטרים, מפיק 100 כוחות סוס, כך שלא קשה להשתלב בכבוד בתנועת המכוניות הממהרת. עם זאת, מתלי המכונית נוקשים ומתעקשים לחבוט בנוסעים, כך שכל נסיעה בדרום גוש דן תעודד אתכם להאט את הקצב.

 

בנסיעה בין־עירונית מתחוור ש־i20 נולדה במזל סרטן, ובנהיגה מאתגרת היא מתעקשת להימרח לצדדים במקום לנוע קדימה. מתחרותיה לקטגוריה, כגון מאזדה 2 או סקודה פאביה, כבר הוכיחו שאפשר לעשות זאת אחרת.

 

נוסף על כל אלה צוידה i20 בגיר אוטומטי מיושן בעל ארבעה הילוכים ונטול אפשרות לתפעול ידני, שמקשה לנצל את כוח המנוע. אולי זה מה שהלקוחות מחפשים, אבל מרכב חדש לגמרי היינו מצפים ליותר.

 

לזכותה של i20 נציין שהיא מצוידת בשש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מהפך של 180 מעלות לעומת המחסור האקוטי באבזור בטיחותי שניכר ברוב גרסאות גטס.

 

יונדאי i20 נושאת גבנון. לגבנון שלה קוראים יונדאי גטס, שתימכר לפחות עד סוף 2009. ציי הרכב, שמעולם לא העדיפו את טובת הלקוח על טובת חשבון הבנק, ימשיכו לרכוש את גטס עד שזו תפסיק להגיע לישראל.

 

ב־2010, כש־i20 תישאר לבד במערכה, היא עלולה למצוא את עצמה בתחתית טבלת המכירות. מדובר בעניין צרכני פשוט: ציי הרכב יקנו משהו יותר זול, והלקוחות הפרטיים יקבלו תמורה טובה יותר לכסף אצל המתחרות הישירות לקטגוריה.

 

יונדאי i20 פרמיום

 

מנוע: בנזין, נפח 1,396 סמ"ק, הספק מרבי 100 כ"ס, מומנט מרבי 14 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 172 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־12.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 12.9 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 10.5 ק"מ לליטר

בטיחות: שש כריות אוויר, ABS, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, חמישה כוכבים במבחן ריסוק פומבי

מחיר: 106 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x