התאחדות סוכני הנסיעות: אייר פראנס מעבירה מעטפות כסף לסוכנים
מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל: "בהתנהגותה עלולה חברת התעופה לגרום לעבירות של מרמה והפרת אמונים"
התאחדות סוכני הנסיעות דורשת מהסניף הישראלי של אייר פראנס להפסיק לתת הטבות לסוכנים ללא ידיעת מנהלי משרדי הנסיעות. מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר כי "בהתנהגותה עלולה חברת התעופה לגרום לעבירות של מרמה והפרת אמונים".
מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר כי
לדברי פתאל, "לפי חוות הדעת המשפטית, פעולתה של חברת התעופה מאחורי גבם של מנהלי המשרדים וללא אישורם עלולה לפגועה בתחרות ההוגנת ובטובת הציבור".
בחוזר מיוחד שהפיצה ההתאחדות לחבריה פורטו העוולות המסחריות והמשפטיות העולות כביכול מהתנהלותה של אייר פראנס בישראל. לטענת ההתאחדות, מנהלי משרדי נסיעות שפנו לאייר פראנס בבקשה לקבל את רשימת העובדים במשרדיהם שקיבלו מעטפות עם הטבות כספיות - נתקלו בסירוב של חברת התעופה. מההתאחדות נמסר כי לאחר שתתקבל תשובת אייר פראנס יוחלט על המשך הצעדים.
מאייר פראנס נמסר בתגובה, כי "המכתב הגיע אמש לחברה והיא תשיב עליו להתאחדות בהקדם. בהמשך לכך מבקשת החברה להבהיר, כי היא מפעילה מזה מספר שנים תוכנית לתגמול סוכני הנסיעות בכל רחבי העולם ובכלל זה בישראל, בדומה לחברות תעופה בינלאומיות אחרות.
"על רקע זה, תמוהה טענת ההתאחדות, כי מנהלי הסוכנויות כלל לא היו מודעים לכך. הטמעת התוכנית התבצעה בידיעת הסוכנויות ואייר פראנס אף פנתה אליהן מידי שנה, בבקשה לצרף לתוכנית סוכנים חדשים. עם זאת, מאחר והחברה קשובה לצרכיהם ולעמדותיהם של סוכני הנסיעות, היא פתוחה לקבלת כל פנייה מטעם ההתאחדות, במגמה למצוא פתרון שיניח את דעתם של כל הנוגעים בדבר".