$
תיירות

האם "האווירון הנוכרי" ייצא מהלקסיקון? רת"א פרסמה את טיוטת חוק הטיס החדש

החוק שיוגש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927, ויסייע לתעופה האזרחית בישראל לחזור לקטגוריית הבטיחות הגבוהה

יסמין גיל 15:0603.06.09

רשות התעופה האזרחית (רת"א) פרסמה היום (ד') את הצעת טיוטת חוק הטיס החדש, המהווה את אחד התנאים העיקריים של רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) להחזרת ישראל לקטגוריה 1 בבטיחות התעופה.

 

בסוף 2008 הוריד ה-FAA, אחד הגופים החשובים והמחמירים בתחום התעופה, את דירוג בטיחות

התעופה של ישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2, שבה נמצאות מדינות כמו אוקראינה, גאנה וחוף השנהב. זאת, לאחר שסדרת בדיקות שערכו הנציגים האמריקאים ברת"א העלתה שזו אינה עומדת בסטנדרטים בינלאומיים נדרשים, בין היתר בתחומי הפיקוח, האכיפה, התיעוד והמעקב אחרי חברות תעופה.

 

בהודעת משרד התחבורה היום נמסר כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, צפוי להגיש את טיוטת חוק הטיס החדש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ל-1 באוגוסט 2009, "במטרה להאיץ את המהלכים להשבת ישראל לדירוג הגבוה של הבטיחות", דבר ההודעה.

 

טיוטת החוק החדש כוללת, בין השאר, חקיקה עדכנית התואמת את הנחיות הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרת"א בפיקוח. החוק החדש עתיד להחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.

 

בין הנחיות החוק מ-1927, "אסור להקים או להחזיק מגדלור אווירי ולשנות את טיב האור המבהיק מתוכו". כן, מצוינות ההוראות לגבי "אווירון נוכרי המצוי במדינה או עליה", כשתחת ההגדרה "אווירון" נכללים: "בלון, עפיפונים, ספינות אוויר ומטוסים".

 

בתוך כך, נמסר ממשרד התחבורה כי צוות של ה-FAA צפוי להגיע לישראל בעוד כשבוע, כחלק מפעילות הארגון האמריקאי אל מול רת"א, לבחינת התהליכים שבסופו של דבר יחזירו את ישראל לקטגוריית הבטיחות הגבוהה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x