$
תיירות

אל על משכה עתירתה נגד bmi

לפני כחודשיים עתרה אל על לבג"ץ כדי שזה ימנע את הגדלת מספר הטיסות של bmi בין לונדון לת"א בטענה לאי שיווין בתחרות. היום המליץ בג"ץ לאל על למשוך את העתירה. אל על: "זו הכרה בצדקתנו". bmi: "מקווים שהתחרות תתנהל בזירה המסחרית ולא בזירה המשפטית"

יסמין גיל 16:5313.05.09

חודשיים לאחר שחברת אל על עתרה לבג"ץ נגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) וחברת התעופה הבריטית bmi - המליץ היום (ד') בג"ץ לאל על, למשוך את העתירה. אז דרשה אל על שמשרד התחבורה ימנע את הגדלת מספר הטיסות של bmi, שמפעילה קו בין לונדון לתל אביב, עד שיוסדרו אישורי נחיתה

והמראה (סלוטים) נוחים לאל על בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, "כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה", אמרו אז באל על.

 

bmi היא חברת התעופה השנייה בגודלה בהית'רו, אחרי בריטיש איירווייז, מבחינת נפח הפעילות וכמות הסלוטים - וכשזו נכנסה לפעילות בארץ לפני כשנה, סוכם בינה ובין משרד התחבורה כי תקצה לחברות ישראליות, מלבד אל על, סלוטים בהית'רו - על מנת לאפשר תחרות הוגנת בין ישראל ובריטניה. אותם סלוטים ניתנו לישראייר, אלא שזו הפסיקה לטוס ללונדון.

 

גורמים בענף טענו כי יש להעביר את אותם סלוטים "לא מנוצלים" לידי אל על, שטסה בשעות פחות אטרקטיביות לעומת החברות הבריטיות, ומבצעת חלק מהטיסות לנמל התעופה לוטון.

 

כאמור, אל על עתרה לבג"ץ בנושא, והיום משכה את עתירתה. בחברה הישראלית טוענים להישג בבית המשפט, ובהודעה מוסרים: "המדינה התחייבה לטפל בבעיית הסלוטים בלונדון ולפעול ליצירת סימטריה בין אל על לחברות התעופה הזרות. המדינה ובית המשפט הכירו בצדקת טענותינו".

 

גם ב-bmi טוענים להישג ומוסרים: "בג"ץ אמר את דברו ופסק לטובת bmi בראותו את טובת הצרכן הישראלי לנגד עיניו. זהו ניצחון למדיניות "השמים הפתוחים" ואנו מברכים על ההחלטה. bmi תמשיך להציע שתי טיסות ביום ללונדון בלוח הזמנים הנוח והגמיש ביותר. אנו מקווים שמעתה תתנהל התחרות בזירה המסחרית ולא בזירה המשפטית".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x