רנו חושפת את הרכב החשמלי: ההטענה תתבצע בבית
הסוללה ברכב, שנקרא קנגו ZE, תמוקם מתחת ללוח המחוונים; שיווק המכוניות החשמליות יתחיל ב-2011
לאחר תקופת המתנה ארוכה, חשפה אתמול רנו את קנגו ZE, הרכב החשמלי הראשון שלה. על פי אנשי רנו, הקנגו ZE הוא הדבר הקרוב ביותר למכוניות החשמליות של החברה שיימכרו בעולם, כולל בישראל.
עם זאת החשיפה מעלה לא מעט תהיות. כך לדוגמה, מצהירים אנשי רנו שהקנגו ZE יוטען מרשת טעינה ביתית ומדגישים שתהליך הטעינה יוכל להתבצע מהשקע בכל בית ממוצע. בישראל תהליך הטעינה אמור להתבצע באמצעות עמדות טעינה ייעודיות של בטר פלייס. למעשה, השקע הקיים בעמדות הטעינה הייעודיות שיותקנו בישראל מוזכר על ידי רנו רק בהקשר של טעינה מהירה, כלומר למי שרוצה טעינה שתארך חצי שעה בלבד. רנו גם לא מזכירה בכל הודעתה לעיתונות את האפשרות שהמכונית החשמלית תצויד בסוללה הניתנת להחלפה.
עוד הודיעה רנו שטווח הנסיעה של הרכב החשמלי שלה יעמוד על 100 קילומטר. ניתן לשער שטווח זה אינו מתייחס למכונית שמצוידת במזגן. בטר פלייס הצהירה על טווח נסיעה של 160 קילומטרים ורנו מאשרת טענה זו וקובעת שהסוללה תפותח בשנה הקרובה עד להשגת טווח נסיעה דומה.
המנוע של הקנגו ZE שיופיע בשינויים קלים בלבד גם במכוניות רנו החשמליות, מפיק 60 כוחות סוס ומוזן מסוללת ליתיום איון המיוצרת על ידי NEC וניסאן. נתון חשוב נוסף שנחשף נוגע לתוחלת חיי הסוללה: על פי רנו, הסוללה תספיק לכשש שנים, אחריהן יפחתו יעילותה ויכולת הטעינה שלה.
בכל הנוגע למערכות החלפת הסוללות של בטר פלייס, המחדירות את הסוללה מתחת למכונית, ברנו אין כל כוונה אפילו להשתמש במנגנון שמחליף את הסוללה. על פי פרסומיה הרשמיים של רנו, הקנגו ZE מצויד בסוללה השוכנת מתחת ללוח המחוונים, זאת כדי לא לפגוע בממדי הרכב. כאמור, רנו כלל לא מזכירה את האפשרות של החלפת סוללות.
על פי רנו, שיווקן של מכוניות חשמליות יחל ברחבי העולם באופן מלא בשנת 2011.