$
דו"ח המבקר 2009

מנכ"ל הרכבת לשעבר חתם על הסכם עתק עם חברה שאחד ממנהליה הוא גיסו

בעקבות חשיפת "כלכליסט" קבע מבקר המדינה כי עופר לינצ'בסקי לא דיווח כי הוא גיסו של סמנכ"ל הכספים בחברת מוריה עמה חתמה הרכבת על הסכם לביצוע עבודות בהיקף של 660 מיליון שקל

גיא מי-טל 16:0206.05.09

בעקבות חשיפת "כלכליסט": מבקר המדינה קובע כי מנכ"ל הרכבת לא דיווח כי הוא גיסו של סמנכ"ל הכספים בחברת מוריה, עמה חתמו הסכם לביצוע עבודות בהיקף של 660 מיליון שקל ופטרו אותה ממכרז.

 

מנכ"ל הרכבת לשעבר, עופר לינצ'בסקי, כיהן גם מתוקף תפקידו כיו"ר ועד המכרזים העליונה של
הרכבת והשתתף בדיונים בהם אושרה התקשרות עם חברת מוריה. עבודות בהיקף של מאות מיליוני שקלים נמסרו לחברה, לאחר שפטרו אותה ממכרז, זאת מבלי שמסר לחברי הוועדה או היועץ המשפטי כי הוא נשוי לאחותו של סמנכ"ל מוריה. כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני כשנה.

 

במכתב של ועדת המכרזים שהופנה ללינצ'בסקי נכתב שחברת מוריה היא היחידה המסוגלת להביא לידי ביצוע הפרויקט בתקציב ובלוח הזמנים שקבעה הממשלה. לאחר המכתב, החליטה ועדת המכרזים העליונה, בראשותו של לינצ'בסקי בעצמו לפטור ממכרז את ההתקשרות עם מוריה.

 

"בהתאם להוראות הדין, בנסיבות קרבת המשפחה בין לינצ'בסקי וגיסו סמנכ"ל הכספים במוריה, היה על מנכ"ל חברת הרכבת לינצ'בסקי למסור בפני ועדת המכרזים על הזיקה הנובעת מקרבת המשפחה. הוא גם לא הביא את המידע בפני הייעוץ המשפטי ברכבת, כדי לקבל חוות דעת בדבר המגבלות הנובעות מעניין זה, לרבות בעניינים של אישור ההתקשרות עם מוריה וההתחשבנות בין הצדדים", כתב מבקר המדינה.

 

חודש לאחר פרישתו של לינצ'בסקי מניהול הרכבת המליץ מנהל הפרוייקט להפסיק את ההתקשרות עם חברת מוריה, לאחר שלא היו שבעי רצון מביצועיה ביחס לשכר הטרחה שקיבלה בפרויקט הרכבת.

 

ממוריה נמסר למבקר כי לאחר חתימת ההסכם עם הרכבת התברר כי אופי ההתקשרות ששיווה כל אחד מן הצדדים לנגד עיניו היה שונה לגמרי. לאחר זמן קצר הופסק הקשר העיסקי בין שתי החברות.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x