המכוניות שיגיעו מארצות הברית בעקבות חוק ההסדרים
בעקבות טיוטת חוק ההסדרים, הקובעת כי ניתן יהיה לייבא לישראל מכוניות שעומדות בתקינה אמריקאית, "כלכליסט" מציג את הדגמים שייתכן ויגיעו לסוכנות הקרובה לביתכם
במשך שנים רבות, כל אימת שנשמעו טענות כלשהן בנוגע לרמת האבזור או רמת הבטיחות של דגם יפני זה או אחר, נשמעה ישר הטענה ש"בארצות הברית מוכרים דגמים הרבה יותר טובים". ובכן, כעת טענה זו צפויה לעמוד במבחן המציאות.
בחוק ההסדרים הקרוב יכללו תקנות הנוגעות לייבוא רכב, הקובעות, בין השאר, שניתן גם לייבא מכוניות בתקינה אמריקאית לישראל (שעומדות בתקני משרדי הממשלה האמריקאיים, אשר שונים מן התקינה האירופית, לפיה פועל משרד התחבורה הישראלי - ת"ה). עבור יבואני הרכב הוותיקים, מדובר בהזדמנות פז שיכולה להגדיל באופן משמעותי את היצע הדגמים הזמינים לצרכן הישראלי.
על הגרסאות האמריקאיות של מכוניות שכבר נמכרות בארץ, אולי פרט למקרים בודדים, כגון הטויוטה קאמרי ההיברידית, אין טעם להרחיב מכיוון שמעטים יעדיפו מנועי ענק בדגמי ה-1.6 החביבים עליהם. מטבע הדברים, גם טעמו של הקונה האמריקאי אשר מעדיף מנועים עתירי נפח שצמודים למפלצות כגון הטויוטה היילנדר והניסאן טיטאן אינו תמיד תואם לזה של הקונה הישראלי, אך עם זאת עדיין טמונות בהיצע הדגמים האמריקאים לא מעט הזדמנויות.
לרגל הפתיחה הפוטנציאלית של השוק, "כלכליסט" מציג שורת דגמים שאולי, רק אולי, יגיעו בשנה הבאה לסוכנות הקרובה לביתכם.
ניסאן רוג
הרוג, שמבוסס על מכלולים זהים לאלה של ניסאן איקס טרייל ורנו קוליאוס, הוא רכב הכביש שטח הקטן ביותר שניסאן מציעה ללקוחותיה בארצות הברית. היצע המנועים לצרכן האמריקאי מורכב מגרסה אחת בלבד, שמוכרת ללקוחות ישראלים מן האיקס טרייל, בנפח 2.5 ליטרים. המנוע, שמפיק 170 כוחות סוס משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
ניסאן סנטרה
הסנטרה, שמבוססת על פלטפורמה המשותפת גם לרכב הכביש שטח רוג, היתה בעבר המכונית המשפחתית הקטנה ביותר של ניסאן ארה"ב, לפחות עד החלפתה על ידי הוורסה (טידה בישראל). הסנטרה מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים שמפיק 140 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. חובבי נהיגה ישמחו לגלות שלסנטרה יש גם גרסת ספורט - סנטרה SE-R.
מאזדה טריביוט
מאזדה טריביוט, הג'יפון הרך של החברה היפנית, כבר עשה עליה בעבר אך לא זכה להצלחה. אולי הדור החדש ישנה את מזלו של הדור הקודם. הטריביוט, שחולק פלטפורמה עם פורד אסקייפ, מצויד במנוע בנפח 2.5 ליטרים שמפיק 170 כוחות סוס. גרסה נוספת, בנפח 3.0 ליטרים, מפיקה 230 כוחות סוס. לחדוותם של חובבי איכות הסביבה, מאזדה ארה"ב מציעה גם גרסה היברידית.
ניסאן מקסימה
אחותה הגדולה של הסנטרה, המקסימה, שווקה בישראל בעבר אך מעולם לא זכתה להצלחה ניכרת. הדור השביעי של המקסימה שהוצג בתחילת השנה, מבוסס על פלטפורמה משותפת לזו של אינפיניטי G סדאן המשווקת בישראל ומצויד במנוע בעל שש בוכנות בנפח 3.5 ליטרים המפיק 290 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה.
טויוטה מטריקס
טויוטה מטריקס, שידוע גם בשם קורולה מטריקס בשווקים מסוימים, הוא מעין הכלאה בין מיניוואן למכוניסת סטיישן. המטריקס הנוכחי הוצג בשנת 2007 במספר גרסאות מנוע, שהרלוונטית ביותר ביניהן מפיקה 132 כוחות סוס מנפח מנוע של 1.8 ליטרים המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. לצד גרסה זו מוצעות גם גרסאות המצוידות בהנעה כפולה ובמנוע בנפח 2.4 ליטרים המפיק 158 כוחות סוס.
טויוטה ונזה
הטויוטה ונזה הוא רכב קרוס אובר המבוסס על פלטפורמה של טויוטה קאמרי המשווקת כיום בישראל. הוונזה, שנחשפה בתערוכת הרכב בדטרויט ב-2008, מצוידת במנועים בנפח 2.7 ו-3.5 ליטרים המשודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות. הוונזה מיוצרת במפעל טויוטה בקנטאקי, ארה"ב.
מיצובישי אקליפס
האקליפס מבוססת על פלטפורמה המשותפת לדגמי מיצובישי רבים הנמכרים בארה"ב, ביניהם ניתן למנות את הגאלאנט. בעבר היו דגמי האקליפס יותר קיצוניים וספורטיביים, מגמה שהתמתנה בשנים האחרונות לטובת יכולת שיוט.
היצע המנועים של האקליפס כולל מנועי בנזים בנפח 2.4 ו-3.8 ליטרים, המפיקים 162 ו-262 כוחות סוס בהתאמה.