$
דעות

אין כסף? בונים מגדלים

יבואני הרכב מתחילים למכור את הנכסים היקרים שנצברו לאורך השנים

תומר הדר 08:4321.04.09

שנת 2009 תירשם ככל הנראה כשנה גרועה במיוחד עבור יבואני הרכב הישראלים. בשלושת החודשים הראשונים של 2009 נמסרו 38,653 מכוניות לעומת 61,100 מכוניות שנמסרו בתקופה המקבילה אשתקד וחג הפסח שחלף ויום העצמאות שבפתח מצמצמים את שעות העבודה של אנשי המכירות ושל עובדי מרכזי המסירה

של היבואנים.

 

מבחינת יבואני הרכב, הפתרון הוא למכור את הנכסים היקרים שצברו במשך השנים ולהעביר את פעילותם לאתרים שרכישתם זולה יותר. כך הודיעה בסוף השנה שעברה יפנאוטו, יבואנית סובארו, על רכישת מגרש המשתרע על 17.5 דונם באזור התעשייה הצפוני בלוד. שווי העסקה הוערך ב-30 מיליון שקל. במקביל עתידה יפנאוטו לפנות ולמכור את המרכז הלוגיסטי שהחברה מחזיקה בהרצליה פיתוח, שמשתרע על פני 8,692 מ"ר.

 

בתחילת השנה הצטרפה גם דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, למעגל חילופי הנדל"ן. החברה הודיעה על רכישת שטח המשתרע על 46 דונם במתחם מעוין שורק שבראשון לציון מידי סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט. שווי העסקה מוערך בכ-115 מיליון שקל.

 

חברת דוד לובינסקי מתעדת לפנות את מרכז המסירה והמוסך המרכזי שלה, השוכנים כיום בבני ברק, כדי להקים במקום בנייני משרדים ומגורים.

 

צ'מפיון מוטורס, דוד לובינסקי ויפנאוטו אינן היבואניות היחידות שמחזיקות בנכסים בשווי רב במקומות מרכזיים. קבוצת שלמה SIXT, העוסקת בליסינג ובהשכרה, מחזיקה בחמישה דונמים בפתח תקווה, ששוויים מוערך ב-2.5 מיליון דולר, נוסף על 60 דונם בצריפין, ששוויים מוערך ב-12 מיליון דולר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x