האם המכוניות מסין באמת בדרכן לארץ?
כמה יבואנים מחזיקים בזיכיון יבוא של מותגי מכוניות סיניים - אבל רק אחד פתח תיק יבואן - כך נודע ל"כלכליסט"
בשבוע שעבר חשפה דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, את MG 550, מכונית המנהלים הסינית הראשונה שתשווק בארץ, ככל הנראה בתחילת 2010 - ואולם ל"כלכליסט" נודע שפרט ל־MG לא הוגשה למשרד התחבורה כל בקשה לפתיחת תיק יבואן למותגי רכב סיניים.
משמעות הדבר היא שלמעט דוד
"היבואנים הישראלים לא ייכנסו ליבוא של מכוניות סיניות בשנים הקרובות", אישר את הדברים בכיר בענף. "זה לא הזמן ליבוא מכוניות סיניות. לרוב המותגים עדיין אין תקינה, ויש גם את עניין המחיר, שככל הנראה לא יהיה זול כפי שצפו לפני כשנתיים".
יבואני רכב שיפתחו תיק עד ספטמבר עשויים לזכות בהקלות, שכן זהו המועד האחרון לביצוע תקינה למכוניות לפי התקן האירופי יורו 4, שבו עומדים כמה מדגמי המכוניות הסיניות. לקראת סוף השנה ייכנס לתוקף בישראל תקן הזיהום המחמיר יורו 5, שרוב המכוניות הסיניות אינן עומדות בו.
יבואנים שישלימו את הליך התקינה עד ספטמבר יוכלו לייבא מכוניות העומדות בתקן הנוכחי תחת הגדרת "דגם ממשיך". עם זאת, ביצוע התקינה הוא הליך ממושך, כך שהסיכוי שיוגשו בקשות נוספות עד ספטמבר הוא נמוך.