מנכ"ל יאט"א: ניתן לחסוך 5 מיליארד דולר בשנה מצמצום מסמכי הובלת מטענים
מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי קרא לשרשרת האספקה של הובלת המטען האווירי להיאבק במשבר שבו שרוי הענף באמצעות שיפור הבטיחות והיעילות
"תעשיית התעופה במשבר ואף אחד לא יודע זאת טוב יותר מאשר שותפינו העוסקים בהובלת מטען אווירי", כך אמר מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), ג'יובאני ביסיניאני, במהלך כנס המטען העולמי שעורך בימים אלה הארגון בבנגקוק, תאילנד.
ביסיניאני קורא לשרשרת האספקה של
מנתוני יאט"א עולה כי מטען אווירי אחראי ל-10% מרווחי תעשיית התעופה, וכי 35% מהערך של הסחורה הנסחרת ברחבי העולם מובלת באוויר. "עלויות הביטחון של המטען האווירי ממשיכות לעלות", אמר ביסיניאני, וקורא לאנשי התעשייה "לשכנע" את ממשלת ארה"ב שלא להוציא אל הפועל את תוכניתה לערוך בדיקות שיקוף ל-100% מהמטען, עד 2010: "בדיקת שיקוף של כל מה שמועמס למטוס זה בזבוז של משאבים יקרים. כדי להיות יעילים, אנו חייבים לזהות את הסיכונים. ממשלות חייבות לזכור שזוהי תעשייה גלובלית ואנו חייבים שיתוף פעולה גלובלי".
הוא דיבר גם על מעבר לשימוש במסמכים אלקטרוניים, ה-e-freight, בדומה למעבר שערך הארגון בשנה שעברה גם בכרטיסי טיסה של נוסעים. "אנו חייבים לעדכן את התהליך המיושן של שימוש בניירת ולעבור לאמצעים טכנולוגיים".
כל הובלת מטען מלווה בלמעלה מ-30 מסמכים ול- E-freight יש את היכולת להמיר 12 מהמסמכים האלה בשימוש ממוחשב. התוכנית כבר פועלת ב-18 אתרים ומכסה 26 נמלי תעופה. "עד 2010 המטרה שלנו היא להסיר 64% מהניירת ב-81% מהמשלוחים הבינלאומיים", אמר ביסיניאני, "במילים אחרות: אנו נסיר 20 מסמכים ב-44 אתרים בעולם. היתרונות עצומים: חיסכון של 4.9 מיליארד דולר בשנה לשרשרת האספקה".