בלעדי: אזור התעשייה בתמנע עשוי לשמש כאתר לאחסון מכוניות
הצניחה בקצב מסירות הרכבים החדשים ברבעון האחרון של 2008 הביאה להיווצרות "פקק" של מכוניות חדשות בנמל אילת. הנהלת הנמל ויבואני הרכב החליטו להעביר חלק מהמכוניות לאתר חלופי
אזור התעשייה בתמנע ישמש, ככל הנראה, כאתר לאחסון מכוניות שמאופסנות כיום בנמל אילת - כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה למהלך, הוא רצונם של הנהלת הנמל ויבואני הרכב לשחרר את הלחץ שנוצר בנמל, שמקורו במיתון הפוקד את ענף הרכב.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, ברבעון האחרון
לאחרונה נבחנה אפשרות לאפסן את המכוניות באזור קיבוץ יהל, אולם הוועדה המחוזית-דרום של משרד הפנים החליטה לדחות את הבקשה, בטענה שהשטח המיועד לאפסון מכוניות נועד במקור לשמש כמטע תמרים, מה גם שהבקשה להמרת ייעוד השטח הוגשה באיחור ושלא על-פי הנהלים.
"אזור התעשייה בתמנע ישמש מקום לאחסון לוגיסטי למכוניות ומכולות", מסרה דורית בנט, מנהלת היחידה לאיכות הסביבה אילת-איילות. גם יאיר חזן, מנכ"ל נמל אילת, אישר שאזור התעשייה בתמנע נבדק כאתר לאחסון מכוניות.
לדבריו, כבר היום מאופסנות בנמל מעל ל-28 אלף מכוניות, היקף תפוסה שצפוי לגדול בשבוע הבא בשבעת אלפים מכוניות, עם הגעתן של שתי ספינות. "אני מקווה שיתחילו לפנות מפה רכבים", אמר חזן.
יש לציין, שעלות האכסון ליבואני הרכב אינה זולה: מקורות בענף סיפרו ל"כלכליסט", שיום אכסון עולה כ-90 שקל לכל מכונית, כך שאכסונן של אלפי מכוניות עשויה להכביד על סך ההוצאות החודשי של יבואני הרכב.